دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره:

اقدام ترامپ گام دیگری از تنش‌آفرینی آمریکا در منطقه است

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان سوریه را گام دیگری از تنش‌آفرینی آمریکا خواند و ایران‌هراسی را آدرسی غلط برشمرد.
کد خبر: ۳۳۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ - 28March 2019

به گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در صفحه توئیترش با انتشار تصویری از امضای اعلامیه توسط ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه، نوشت: «این مراسم، نمایشی از زورگویی و سلطه طلبی آمریکاست. گام دیگری از تنش آفرینی آمریکا در خاورمیانه است. تیم جنگ طلبان همه در این مراسم جمع شده‌اند.»

در این توئیت آمده است: «برادران عرب، این تیم با بیانیه عقب نشینی نمی‌کند. ایران هراسی آدرس غلط است. آمریکا و اسرائیل تهدید حقیقی هستند. با هم متحد شویم.»

به گزارش فارس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره نیز پیش از این در مقاله‌ای، اقدام آمریکا در شناسایی جولان به عنوان اراضی اسرائیلی را زنگ خطری بزرگ برای همه کشور‌های منطقه خواند که نباید با بی‌توجهی و صدور بیانیه‌های تکراری از کنار آن گذشت. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. این اقدام با مخالفت کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و کشور‌های منطقه روبرو شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در توئیتر خود نوشته بود: «بعد از ۵۲ سال، وقت آن است که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که حائز اهمیت رهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه‌ای است، به رسمیت بشناسد».

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از توئیت ترامپ در اظهاراتی ضمن محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی، جولان را جزو سرزمین سوریه خواند که جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری ندارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار