امیر حیدری در خرم‌آباد:

امدادرسانی ارتش به سیل‌زدگان پل‌دختر/ بسیاری از روستاها کاملاً به زیر آب رفته است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه وضعیت شهرستان پل‌دختر بسیار اسف‌بار است، گفت: بسیاری از روستاها کاملاً به زیر آب رفته است، اما ما توانستیم پل هوایی برقرار کنیم.
کد خبر: ۳۳۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 02April 2019

وضعیت اسف‎بار پلدختر/ بسیاری از روستاها کاملاً زیرآب استبه گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در خرم آباد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توانستیم وارد شهر پلدختر شویم. این شهرستان واقعاً وضعیت نگران‌کننده‌ای داشت که با ورودی که داشتیم مقداری وضعیت بهتر شده است.

وی افزود: بین روستاهایی که کاملاً به زیر آب رفته و در محاصره آب قرار دارند، توانستیم پل هوایی برقرار کنیم و امکانات اولیه را به آن‌ها برسانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: تا غروب امروز هیچ درراه‌مانده و آب‌گرفته‌ای نیست که نجات پیدا نکند؛ بالگردها و تجهیزات خودرویی ما وارد منطقه شده است و اگر لازم باشد، بیمارستان‌های صحرایی را نیز می‌آوریم.

وی بیان کرد: وضعیت شهرستان پل‌دختر بسیار اسف‌بار است، پل‌ها و جاده‌ها همه تخریب شده است و روستاها تا سقف به زیر آب رفته‌اند که پل می‌آوریم و برای آوردن پل مشکل نداریم و پل‌ها از اهواز به این سمت در حرکت است. 

امیر حیدری تصریح کرد: کسانی که مصدوم بودند و نیاز به کمک داشتند، نجات پیدا کردند و با بالگرد به مرکز شهر آورده‌ایم و در کنار روستاها کمپ ایجاد می‌کنیم تا مردم روستا را به داخل کمپ‌ها هدایت کنیم و از بعدازظهر امدادرسانی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: 12 فروند بالگرد نیروی زمینی را وارد منطقه کردیم و بالگردهای شینوک را نیز که قدرت بیشتری دارند آورده‌ایم. مشکل بالگرد نداریم و تنها مشکلی که وجود دارد، قطع شدن جاده ارتباطی بین پل‌دختر و خرم‌آباد است که اگر این راه ارتباطی برقرار شود، بیشتر مشکل حل می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هم‌اکنون ارتباط  پل‌دختر از راه زمین قطع است، گفت: وزیر راه و شهرسازی در منطقه است و تلاش‌هایی در حال انجام است تا ارتباط زمینی برقرار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها