وزیر نیرو:

برق‌رسانی روستا‌های سیل‌زده غیر از لرستان به حالت عادی بازگشت

رضا اردکانیان با تشریح آخرین اقدامات وزارت نیرو برای مهار سیلاب گفت: بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل در دو هفته اخیر، برق حدود ۲ هزار و ۵۳۲ روستا قطع شد، اما در حال حاضر وضعیت برق رسانی در همه استان‌های آسیب دیده به غیر از لرستان در شرایط عادی قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 05April 2019

برق‌رسانی روستا‌های سیل‌زده غیر از لرستان به حالت عادی بازگشتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به اینکه سد‌های کشور نقش تعیین کننده‌ای در کاهش خسارت سیل دارند، اظهار داشت: از ۴۸ میلیارد متر مکعب آورد آب‌های کشور در سال آبی جدید، استان خوزستان صاحب امتیاز ۲۸ میلیارد متر مکعب از این مقدار است و از ۲۸ میلیارد متر مکعب خروجی آب سد‌های کشور هم ۱۷ میلیارد متر مکعب مربوط به سد‌های استان خوزستان و از این مقدار حدود ۵.۶ میلیارد متر مکعب حاصل از سد دز بوده است. جالب اینکه همین ۵.۶ میلیارد متر مکعب بیش از ۲ برابر گنجایش سد مخزنی دز است.

وی گفت: در حال حاضر سد کرخه بیش از ۵.۶ میلیارد متر مکعب آب در خود جای داده و بهر تقدیر وجود چنین سد‌هایی در سراسر کشور بویژه در خوزستان نقش تعیین کننده‌ای در کاهش خسارات سیل دارد.

اردکانیان ادامه داد: بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل در دو هفته اخیر، برق حدود ۲ هزار و ۵۳۲ روستا قطع شد، اما در حال حاضر وضعیت برق رسانی در همه استان‌های آسیب دیده به غیر از لرستان در شرایط عادی قرار دارد.

وزیر نیرو تاکید کرد: تا این لحظه فقط ۹۷ روستا از نعمت برق بی بهره هستند دلیل آن هم عدم دسترسی به آنهاست. البته برق بخش‌هایی از کشور هم بطور عمد قطع شده که خطری در اثر تماس سیل پدید نیاید. روی هم رفته این سطح از آمادگی برای برقراری برق استان‌های خسارت دیده در سطح جهان بی‌سابقه است.

اردکانیان در خصوص قطعی آب مصرفی استان‌های آسیب دیده هم گفت: در روند آسیب‌های ناشی از سیل، ​ حدود ۶۲ شهر و ۲ هزار و ۷۱۴ روستا دچار قطع آب شدند که از این تعداد آب حدود ۲ هزار و ۳۵۱ روستا وصل و ۳۶۳ روستا هم در حال وصل است.

وی تصریح کرد: رودخانه، خانه‌ی رود است و اگر خانه رود را خراب کنیم رود، خانه مان را خراب خواهد کرد. در کشور حدود ۱۴۶ هزار کیلومتر آبراهه اصلی و فرعی داریم که ۷۵ هزار کیلومتر آن در اولویت آزاد سازی تصرفات هستند که ۲ هزار و چهارصد مورد سازه تقاطعی غیر اصولی و فاقد آب گذری شناسایی شده که برای آن‌ها برنامه‌ریزی دقیقی هم صورت گرفته است. امیدواریم که برنامه‌ای برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها تدارک دیده شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار