وزیر کشور تأکید کرد؛

ضرورت عدم اشاعه اخبار نادرست از مناطق سیل‌زده/ مردم با آرامش همراه مسئولان هستند/ تأمین غذای سیل‌زدگان توسط موکب‌های اربعین

«عبدالرضا رحمانی فضلی» ضمن تکذیب برخی شایعات و فرافکنی‌ها مخصوصا در فضای مجازی و کانال‌های غیررسمی در خصوص استان لرستان و مردم «معمولان» و «پلدختر»، گفت: مقرر شد که از موکب‌های اربعین حسینی (ع) در این چند استان استفاده کنیم و از آن‌ها درخواست کنیم، پخت غذا و رساندن غذا به مردم عزیز سیل‌دیده را به‌عهده بگیرند.
کد خبر: ۳۴۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 05April 2019

ضرورت خودداری از اشاعه اخبار نادرست از مناطق سیل‌زده/ مردم با آرامش همراه مسئولان هستند/ تأمین غذای سیل‌زدگان توسط موکب‌های اربعینبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، امروز (جمعه) در گفت‌وگوی زنده با خبر ساعت ۱۴ سیما، با اشاره به تخلیه همه ۹۶ روستای خوزستان و انتقال حدود ۲۵ هزار نفر و نیز آب‌گرفتگی اکثر مناطق و زمین های کشاورزی این استان، اظهار داشت: این شرایط چیزی نیست که در قاب دوربین قابل نمایش باشد و در بازدیدی که به‌صورت هوایی از کل منطقه داشتیم، عظمت و اهمیت کار بیش از آن است که در تصویر دوربین و یا مصاحبه‌هایی که انجام می‌شود بتوان انعکاس داد.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی که مردم و مسئولین، شورای تامین و مدیریت بحران داشتند، توانستند این موج بزرگ از تهدید و خطر را از شهرهای بزرگی مثل «بستان»، «سوسنگرد»، «حمیدیه»، «اهواز» و نقاط پرجمعیت عبور دهند که قابل تقدیر است.

وزیر کشور تاکید کرد: دولت باید در اسرع وقت براساس ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد، هزینه خسارات وارده را تامین کند و این وظیفه حداقلی دولت است و ما هیچ نگرانی بابت این موضوع نداریم.

وی تصریح کرد: رقمی هم از سال ۹۵ بابت بدهی‌ها وجود داشت که امروز در این‌جا با توجه به نظر رییس جمهور تصویب کردیم که حتما استاندار از هر محلی که امکان دارد، پرداخت کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: امید و انتظار این است که همه مردم عزیز کشورمان نسبت به خوزستان، لرستان، گلستان، ایلام و همه نقاطی که بیشترین خطر و تهدید و بیشترین خسارات را متحمل شده‌اند، همان‌طور که تا امروز صورت گرفته است، با همکاری و هماهنگی نگاه کنند.

قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران با بیان این‌که باید تلاش کنیم تا در این ایام که مشکل و سختی برای عزیزان‌مان ایجاد شده است، با همدلی، همکاری و مشارکت باری از دوش مردم آسیب‌دیده برداریم، افزود: هرچند ابعاد روحی این خسارات به قدری بالاست که به این سرعت ممکن است رفع نشود؛ اما امیدواریم با کمک‌های مالی و مشارکت‌هایی که انجام می‌دهیم، بتوانیم بخشی از آلام عزیزان‌مان را جبران کنیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص ارزیابی‌های صورت گرفته در سفر به استان لرستان، گفت: براساس بازدیدهای صورت گرفته و برگزاری جلسات بحران و شورای تأمین در شهر «پلدختر»، بیشترین خسارات در بخش ارتباطی و مواصلاتی وارد شده است؛ به دلیل خرابی بسیاری از پل‌ها و جاده‌ها در اثر سیل، امکان ارتباط روستاها با شهرها دشوار شده است و مردم خسارات زیادی متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: هم در «معمولان» و هم در «پلدختر» به کمک‌های بیشتری نیاز است.

وزیر کشور تصریح کرد: کلیه نیروهای امدادگر و خدمات‌رسان و سایر دستگاه‌های اجرایی، براساس تصمیمات اتخاذشده و تقسیم کار صورت گرفته و نیز زمان‌بندی انجام شده، آمادگی لازم و کافی را دارند که در کوتاه‌ترین زمان و با مشارکت مردم، وضعیت بهبود پیدا کند.

وی در ادامه ضمن تکذیب برخی شایعات و فرافکنی‌ها مخصوصا در فضای مجازی و کانال‌های غیررسمی در خصوص استان لرستان و مردم «معمولان» و «پلدختر»، تاکید کرد: مردم این استان با آرامش، همدل و همراه مسئولان هستند و همواره و به‌خصوص در این ایام، باید از اشاعه شایعات و اخبار نادرست، به‌ویژه اخباری که می‌توانند به روحیه و آبروی مردم لطمه بزنند، خودداری کرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: بر اساس گزارشات نیروی انتظامی، در این ایام حتی یک مورد سرقت اتفاق نیافتاده است و مردم در آمادگی کامل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از امروز مقرر شد که از موکب‌های اربعین حسینی (ع) در این چند استان استفاده کنیم و از آن‌ها درخواست کنیم، پخت غذا و رساندن غذا به مردم عزیز سیل‌دیده را به‌عهده بگیرند، این هماهنگی با وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و خوشبختانه همه اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یاد و نام امام حسین (ع) همواره یاور و کمک‌رسان ما بوده و امیدواریم این نهاد عظیم اربعین که به صورت خودجوش در کشور ایجاد شده است، بتواند این کار خیر را با همراهی مردم عزیز به ثمر برساند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار