مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

حضور بیش از ۶۲۰ هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» با بیان اینکه طرح ملی آرامش بهاری که در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌ جنوبی از 28 اسفندماه آغاز و تا 14 فرورین‌ماه ادامه داشته است، گفت: از ابتدای طرح بیش از ۶۲۰ هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌ جنوبی حضور یافتند.
کد خبر: ۳۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ - 06April 2019

حضور بیش از ۶۲۰ هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان، اظهار داشت: اماکن متبرکه به جهت جایگاه اعتقادی و معنوی که در بین ایرانیان و مسلمانان دارند، همواره از مراکز مهم جذب گردشگران و زائران به شمار می‌روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری که از 28 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه داشته، شاهد حضور پرشور زائرین در امزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی بودیم.

اجرای طرح آرمش بهاری در 55 بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی

وی از اجرای طرح آرمش بهاری در 55 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت ‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی اجرا گردید.

بخشی‌پور به فعالیت 60 مبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی است.

این مسئول اقامه نماز جماعت، مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، سخنرانی روزانه، غبار روبی، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی، ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی، ویژه برنامه روز طبیعت، برپایی جشن ولادت امام علی (ع) و مراسم وفات حضرت زینب (س) را از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همزمان با ۱۳ فروردین‌ماه روز طبیعت ۵۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی میزبان اقشار مختلف مردم و مسافران و زائران نوروزی بود که 140هزار زائر و مسافر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند و از این تعداد 26 هزار نفر در زائرسراها, سوئیت ها و کانکس ها اسکان یافتند.

بخشی‌پور همچنین از توزیع بسته‌های فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم با بقاع متبرکه خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از 70 هزار هدیه فرهنگی برای زائران و مسافران نوروزی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در لحظه تحویل سال بیش از ۱۲ هزار نفر سال نو را در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌ جنوبی آغاز کردند، اضافه کرد: امسال مراسم ویژه تحویل سال در ۱۱ بقعه متبرکه و امامزاده استان خراسان جنوبی برگزار شد.

حضور بیش از 620 هزار زائر و گردشگر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان طرح بیش از 620 هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی حضور یافتند.

بخشی‌پور به ارائه خدمات اسکان دائم و موقت زائران در امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: 724 سوئیت و زائرسرا جهت اسکان زائران و مسافران در جوار بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آماده خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران نوروزی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری بیش از 110 هزار زائر و مسافر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

بازدید 7 هزار گردشگر از موقوفه «مدرسه شوکتیه» و موزه «وقف»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی موقوفه حسینیه امام رضا (ع) بیرجند را از موقوفات شاخص شهر بیرجند دانست و تصریح کرد: موزه وقف بیرجند از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در بنای تاریخی حسینیه امام رضا (ع) در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد.

وی استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از موزه وقف و مدرسه شوکتیه بیرجند را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری 7 هزار نفر گردشگر و مسافر از موقوفه مدرسه شوکتیه و موزه وقف بیرجند بازدید کردند.

بخشی‌پور از برپایی ایستگاه سلامت و بهداشت در جوار 8 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی خبر داد و اعلام کرد: در این پایگاه‌ها ارائه رایگان خدمات و مشاوره‌های پزشکی به زائران و مسافران نوروزی در مدت زمان تعیین شده انجام شد که بیش از یک هزار زائر و مسافر از خدمات این پایگاه ها بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها