گام دوم/ یادداشت/ 20

ایجاد جبهه مقامت نتیجه صدور انقلاب اسلامی است

کشور ایران قبل از انقلاب اسلامی مهم‌ترین افتخارش این بود که ژاندارم آمریکا در منطقه است اما پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ایران اسلامی یکی از مهمترین مخالفان سیاست‌های آمریکا بوده و گستره نفوذ و اقتدارش را تا مرزهای رژیم صهیونیستی گسترش دهد.
کد خبر: ۳۴۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹ - 07April 2019

ایجاد جبهه مقامت نتیجه صدور انقلاب اسلامی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ انقلاب اسلامی ایران با وجود ناملایمات و دشمنی‌هایی که از سر گذارنده علی‌رغم تحریم‌ها و تهدید‌ها و ضربات پی‌درپی بدخواهان خود، وارد دهه پنجم حیاتش شد.

حضور بی‌نظیر مردم در 22 بهمن 97 ثابت کرد که انقلاب با مردم و مردم با انقلاب همراه هستند. رهبر معظم انقلاب با تقدیر از این پایمردی و پایبندی مردم، بیانیه گام دوم انقلاب را صادر فرمودند که به نوعی نقشه راه سال‌های پیش رو برای پیشبرد انقلاب است.

مطالعه، تفحص، تبیین و تشریح این بیانیه مهم‌ترین وظیفه جامعه فرهنگی است تا مسیر پیش رو را با قدرت بیشتر و با گام‌هایی پرصلابت‌تر برداریم. در سلسله یادداشت‌های «گام دوم انقلاب» سعی می‌شود مطالبات رهبر معظم انقلاب با محوریت بیانیه فوق و با نگاه فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد که قسمت سیزدهم آن را در ادامه می‌خوانید.

گسترش مرزهای مقاومت

یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران که در گام دوم انقلاب از اهمیت بالایی قرار دارد، گسترش مرزهای مقاومت تا نزدیک مرزهای رژیم نامشروع و غاصب اسرائیل است. این دستاورد مهم به این دلیل حائز اهمیت است که ایران اسلامی به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه به عامل تهدید کننده‌ای علیه زیاده خواهی استکبار جهانی ـ آمریکا و هم‌پیمانانش ـ تبدیل شده است. قدرت ذاتی انقلاب است که دایره نفوذ ایران اسلامی را عمق و وسعت بخشیده است. وجود جبهه مقاومت به رهبری حزب‌الله لبنان منطقه غرب آسیا را برای یکه تازی و جولان آمریکا ناامن ساخته و این دشمن دیرینه و کینه‌ورز را در موضع انفعال قرار داده است.

دولت آمریکا که همواره رویه‌ خصمانه و آشکاری علیه ملت ایران در پیش گرفته بود و آشکارا به هواپیمای مسافربری ایران حمله می‌کرد و به عاملان این جنایت بشری مدال افتخار می‌داد امروز مجبور است در خارج از مرزهای ایران با این شکور انقلابی روبه‌رو شود. اقتدار انقلاب است که به ایران عزت بخشیده است و آمریکا مجبور کرده به کمک حامیانش وارد مقابله با ایران شود.

ایران قبل از انقلاب جز حیات خلوت سیاست‌مداران آمریکا چیز دیگری نبود و بزرگترین افتخار دولت‌مردان ایران آن روز این بود که ژاندرام آمریکا در منطقه باشند. امام خمینی (ره) به اعتبار آموزه‌های عزت آفرین حسینی این ذلیلانه تغییر داد و مردم را وادار کرد به خود بیایند و اولین گام‌های عزت و اقتدار را بردارند. مسیری که امام راحل روشن کرد انقلاب را نه تنها انقلاب را به پیروزی رساند که جنگ تحمیلی را به عاملی برای ثبات اقتدار تبدیل کرد.

مقام معظم رهبری که تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) بود بدون کوچکترین خطا و عدولی از مسیر حضرت امام، با همه توان در راه عزت بخشیدن انقلاب کوشیده و همچنان در این مسیر حرکت می‌کنند. این میزان افتخار حاصل شده برای انقلاب و اقتدار ایران اسلامی و گسترش مرزهای جبهه مقاومت مرهون رهبری معظم‌له و تبعیت مجاهدان و مدافعان حرم از ایشان است.

مساله «اسرائیل» و «فلسطین» وجه تمایز ایران قبل و بعد از انقلاب است. در سال 1342 و قبل از سخنرانی امام خمینی (ره) به ایشان هشدار داده بودند که می‌تواند به شخص اول مملکت یعنی شاه خائن در سخنرانی خویش انتقاد کند اما حق ندارد از «اسرائیل» نامی ببرد. حضرت امام در آن سخنرانی به این نوع نگاه شدیدا حمله کرده و سیاست‌مدارن را مورد خطاب قرار دادند که چرا در ایران صحبت از «اسرائیل» تا این اندازه از کشور جعلی اسرائیل مهم‌تر است.

بعد از انقلاب این نگاه کاملا تغییر کرد و مساله «فلسطین» به عنوان یکی از بنیادی‌ترین اصول انقلاب مطرح شد. حمایت از مردم مظلوم فلسطین در طول این چهار دهه همواره از سیاست‌های کلان ایران بوده و هست. امروز ایران اسلامی قدرتمندترین دشمن رژیم صهیونیستی است که تحت هیچ شرایطی حاضر نیست آن را به رسمیت بشناسد و موجودیت غاصبانه‌اش را وقعی بنهد. این اقتدار انقلاب اسلامی ایران است که توانست صدای مظلومیت ملت فلسطین و ملت‌های تحت ستم دیگر را به گوش جهانیان برساند و شعار مرگ بر اسرائیل را به همه دنیا صادر کند.

مقام معظم رهبری در این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند: «ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است اما با تفاوتی کاملا معنی‌دار. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ جاسوسی بود، امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ حزب‌الله و مقاومت در سراسر این منطقه است.

و اگر آن روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود،‌ امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته‌ ایرانی به نیروهای مقاومت است.

و اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خود فروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید، امروز برای مقابله‌ سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی، خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب می‌بیند و البته باز هم در رویارویی، شکست می‌خورد. ایران به برکت انقلاب، اکنون در جایگاهی متعالی و شایسته‌ ملت ایران در چشم جهانیان و عبورکرده از بسی گردنه‌های دشوار در مسائل اساسی خویش است.»

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار