دبیر پویش «سین هشتم» خبر داد؛

کمک‌رسانی یک‌هزار هیأت مذهبی به سیل‌زدگان/ توزیع غذای گرم در مناطق صعب‌العبور لرستان

هادی شعبانی گفت: در مجموع ۱۰۰ هیأت در این هفت نقطه به همراه هیأت‌های معینی که نام برده شد، مشغول خدمت‌رسانی هستند و ۹۰۰ هیأت دیگر خدمت‌رسان کشور نیز در حال پشتیبانی هستند.
کد خبر: ۳۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ - 08April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هادی شعبانی، دبیر پویش «سین هشتم» قرارگاه «میاندار خدمت» در گفت‌وگو با فارس در تشریح برنامه‌ها و اهداف طرح «میاندار خدمت» اظهار داشت: برنامه‌های جامعه ایمانی مشعر به عنوان حلقه وصل هیأت‌های مذهبی کشور که بستر دور هم جمع شدن و هم افزایی را برای هیأت‌ها فراهم کرده، برکاتی داشته است که یکی از آن‌ها ورود هیأت‌ها به عرصه خدمات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شروع به کار این فعالیت‌ها با پویش «هر هیأت یک روستا» در کرمانشاه رقم خورد، تصریح کرد: هیأتی‌های کشور در این منطقه، متولی خدمت رسانی در ۲۵ روستا شدند که در قالب این طرح ۲۵ هیأت، به عنوان معین این روستا‌ها انتخاب شدند و باقی هیأت‌ها نیز پشتیبانی کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه دومین اقدام، طرح «یا ساقی العطاشا» برای آب رسانی به مردم خوزستان بود، تصریح کرد: ثمره این دو فعالیت، مجموعه را بر آن داشت تا قرارگاه خدمت رسانی با نام «میاندار خدمت» به ثبت برسد تا هیأت‌ها را در این قالب فعال کنیم که در گام اول به خدمت رسانی هیأت‌ها در محله‌های حاضر پرداختیم و بازتاب این فعالیت‌ها را در فضای مجازی این طرح، منعکس کردیم.

دبیر پویش «سین هشتم» با بیان اینکه با وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور، در قالب قرارگاه «میاندار خدمت» این پویش ایجاد شد، گفت: این پویش بنا دارد، نیرو‌های هیأتی را که همواره در خط مقدم خدمت رسانی حضور داشتند، به صورت منسجم فعال کند تا با هم افزایی، تاثیر و برکات بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و شهر شیراز هم اکنون هیأت‌ها در هفت نقطه مستقر شده‌اند، در شهرستان گنبدکاووس هیأت فاطمیون این شهرستان در شهرستان آق قلا هیأت یا مهدی (عج) واوان، در منطقه سیمرغ مازندران هیأت فاطمه الزهرا (س) بابل، در لرستان هیأت کافه شهدای شیراز و فداییان حسین (سیدرضا نریمانی) به عنوان معین جهت خدمت‌رسانی مستقر شده‌اند و در شهر شیراز نیز به نیرو‌های جهادی نیروی انسانی می‌رسانیم.

شعبانی گفت: در مجموع ۱۰۰ هیأت در این هفت نقطه به همراه هیأت‌های معینی که نام برده شد، مشغول خدمت رسانی هستند و ۹۰۰ هیأت دیگر خدمت رسان کشور نیز در حال پشتیبانی هستند و در شهر‌ها و مناطق خود، کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند و به این هیأت‌ها می‌رسانند و یا نیروی انسانی مورد نیاز را تامین می‌کنند.

دبیر پویش «سین هشتم» گفت: قرارگاه «میاندار خدمت» در مجموعه نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به ثبت رسیده است و براساس تفاهم نامه منعقد شده با این کمیته مقرر شد تا هیأت‌ها ذیل مجوز کمیته امداد فعالیت کنند و برای این منطور نیز شماره حسابی معین شد تا کمک‌های نقدی هیأت‌ها از آن طریق واریز شود که تحت نظارت کمیته امداد قرار دارد و خیمه‌های ایجاد شده در هیأت‌ها نیز کمک‌های غیرنقدی مردم را جمع آوری می‌کند.

وی اضافه کرد: کمک‌های نقدی هیأت‌ها بیشتر به سمت تعمیر و بازسازی منازل سوق داده می‌شود لذا تقاضامندیم کمک‌های غیرنقدی مردم به سمت وسایل منزل مانند فرش، موکت، پتو و ... باید سوق یابد.

شعبانی با اشاره به اینکه موکب‌هایی که در حال طبخ غذا هستند نیازمند جیره خشک مانند برنج، عدس و... هستند، تصریح کرد: هدف فعالیت‌های موکب‌ها آن است که غذای گرم به دست مردم سیل زده برسانند، زیرا کنسرو بعد از مدتی تکراری می‌شود لذا رساندن غذای گرم مناسب‌تر خواهد بود.

دبیر پویش «سین هشتم» با بیان اینکه بیشتر موکب‌ها به سمت استان خوزستان می‌روند، افزود: در استان مازندران و گلستان هم اکنون هیأت‌های منطقه‌ای فعال و مشغول به طبخ هستند و هیأت‌هایی از شیراز و همدان نیز در استان‌های شمالی مستقر شدند که روزانه بیش از ۷ هزار پرس غذا طبخ می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهرستان معمولان و پلدختر استان لرستان نیز آشپزخانه‌ها فعال شده است که در آشپزخانه شهرستان معمولان روزانه پنج هزار پرس غذا طبخ می‌شود و توسط نیرو‌های هیأتی به مناطق و روستا‌های صعب العبور منطقه برده می‌شود.

شعبانی گفت: در استان خوزستان هم اکنون پنج موکب برای طبخ غذا مستقر شده و بناست به زودی دیگر هیأت‌ها و موکب‌ها نیز مستقر شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها