استاندار مازندران تاکید کرد؛

توافقات کمیته امداد برای تأمین تجهیزات منازل ۳۰۰ خانوار سیل‌زده مازندرانی

«سید منصور برقعی» گفت: برای تهیه برخی تجهیزات منازل در ۳۰۰ خانوار آسیب‌دیده در مازندران توافقاتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ - 08April 2019

ضرورت سرعت بخشی به بازسازی خانه‌های تخریبی در سیل مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید منصور برقعی» قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران، با اشاره به این‌که از مناطق سیل‌زده «ساری» بازدید کرده‌ایم و بازدید «سیمرغ» و «سوادکوه» را هم در روز جاری در برنامه داریم، اظهار داشت: ۷۲۳ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سیل اخیر در مازندران آسیب دیده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ واحد تعمیراتی و ۹۵ واحد تخریبی هستند.

برقعی با اشاره به این که کلنگ ساخت ۴ واحد و ۳ واحد تخریبی در «سیمرغ» و «ساری» به زمین زده شد، عنوان کرد: از ۴۱ واحد تخریبی در شهرستان «سیمرغ»، ۳۱ واحد تخریبی بوده است که کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران برای ساخت آن‌ها آماده است.

وی با بیان این‌که آواربرداری از این واحد‌ها در استان شروع شده است، افزود: برای تهیه برخی تجهیزات منازل در ۳۰۰ خانوار آسیب‌دیده در مازندران توافقاتی صورت گرفته است.

آسیب دیدن ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های استان مازندران در سیل اخیر

«احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران نیز در دیدار، با اشاره به این‌که خسارات سیلاب در مازندران قابل توجه بوده است و باید بدرستی دیده شود، اظهار داشت: قریب ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های استان در این سیلاب آسیب دیده است و به پل‌ها، آب‌راه‌ها و حوزه‌های زیربنایی و کشاورزی نیز آسیب جدی وارد شده است.

استاندار مازندران با بیان این‌که با اقدام به‌موقع در خارج کردن چوب و نخاله در مسیر عبور سیلاب در برخی مناطق، از بروز خسارات بیشتر به‌ویژه تلفات جانی ممانعت کردیم، متذکر شد: با انجام اقدامات به‌موقع در «سیمرغ» از تلفات جانی پیشگیری شد.

وی با اشاره به این‌که لایروبی بیش از ۷ کیلومتر از رودخانه «تلار» در «زیراب» در حال انجام است، افزود: همچنین دیواره‌سازی این رودخانه در مسیر «پل‌سفید و زیراب» نیز در حال انجام است و باید این مساله با جدیت در این منطقه حل شود.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با بیان این‌که باید مردم در مناطق سیل‌زده هرچه زودتر به منازل‌شان بازگردند و به همین دلیل در ساخت واحد‌های مسکونی تخریبی، سرعت توام برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: باید با اقدامات موثر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف، قیمت تمام شده برای مردم بسیار ارزان تمام شود.

وی با تاکید بر این که در مدیریت بحران باید بموقع وارد شد، گفت: از ضرورت‌های توسعه پایدار استفاده متعادل از طبیعت و رعایت منافع نسل‌های آینده است.

در این جلسه «رضا نوروزی» مدیرکل کمیته امداد امام خیمینی (ره) مازندران نیز گزارشی از میزان خدمات‌رسانی و اقدامات صورت‌گرفته برای مددجویان خسارت دیده در سیل اخیر ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار