لاریجانی در صحن علنی مجلس:

سپاه عامل اصلی شکست داعش در منطقه بود/ افتخار می‎کنیم که پاسدار باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام وقیحانه دولتمردان آمریکایی مبنی بر تروریست خواندن سپاه به نقش اساسی این نهاد انقلابی و ولایی در تضعیف توان و شکست تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.
کد خبر: ۳۴۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ - 09April 2019

سپاه عامل اصلی شکست داعش در منطقه بود/ افتخار می‎کنیم که پاسدار باشیمبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‎پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین‌) در نطق پیش از دستور خود در واکنش به تروریست خواندن سپاه، اظهار داشت: این که کشوری که خود از حامیان تراز اول تروریسم و خود تروریست پرور است، سپاه را جزو لیست تروریست‎ها اعلام کند، نشانگر عمق کینه‎ورزی و جهالت سران آمریکاست.

لاریجانی با اشاره به نقش اساسی سپاه در شکست داعش در منطقه افزود: نقش سپاه چه در دوران دفاع مقدس در برابر رژیم بعثی و متحدانش و چه در این چند سال در عراق و سوریه برای مبارزه با جریان تکفیری داعش برای همگان عیان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریست‎ها در چند سال اخیر به فرماندهی آمریکایی‎ها در منطقه جنایات فراوانی مرتکب شدند، گفت: مهمترین عامل اصلی شکست داعش حضور سپاه در میدان بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم، تصریح کرد: مجلس اقدام ننگین دولت آمریکا را محکوم می‌کند و قطعا این اقدام سخیف دولتمردان آمریکایی بی‎پاسخ نخواهد ماند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: آقای ترامپ شما فراموش کردید که بارها خودتان گفتید اشکال دولت آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است، مگر وزیر خارجه آمریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به وجود آورده است؟ یا دچار فراموشی هستید یا بیش از حد بی پروا هستید.

لاریجانی در ادامه گفت: مگر سخنان نخست وزیر فقید پاکستان خانم بی نظیر بوتو را به خاطر ندارید که اعلام کرد یک ضلع اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در افغانستان آمریکا بوده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه بر تمام کشورهای اسلامی و حتی آن دسته از کشورهای اروپایی که جیره خوار آمریکایی ها نیستند، واضح و مبرهن است که حامی و پشتوانه تروریسم آمریکاست، گفت: امروز دولت آمریکا باید پاسخگو باشد که مؤسس و حمایت گر گروه‌های تروریستی بوده است نه سپاه پاسداران.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا، پاسداران مجاهد را از روی نادانی به تروریسم قلمداد میکند، تصریح کرد: واقعا در تاریخ چنین دولت بی شرمی نمونه نداشته است. آقای ترامپ با وقاحت اخاذی از سعودی و برخی کشورهای منطقه را نقطه قوت خود می‌داند و افتخار می‌کند که برای شرکت در اجلاس ریاض بیش از صد میلیارد دلار اخاذی نموده است، شما یک دولت دزد هستید. این مدال را خود به سینه خود نصب کرده‌اید.

لاریجانی با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق برجام و اهداف رئیس جمهور این کشور از این اقدام، خاطرنشان کرد: آقای ترامپ می‌دانید چرا به این روز افتاده‌اید چون تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید، موفق نشدید، تصور می‌کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید، موفق نشدید.

این نماینده خانه ملت با توجه به جشن باشکوه چهل سالگی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ گاه تصور نمی‌کردند که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرد، تصریح کرد: آقای ترامپ تصور می‌کردید ایران چهل سال انقلاب را نخواهد دید، دیدید ملت با شکوه تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافتند. تصور می‌کردید می‌توانید با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران آشفتگی امنیتی ایجاد کنید و پول و سلاح به تروریست‌ها دادید و مستقیم یا نیابتی تروریست‌ها برای شما عمل کردید اما موفق نشدید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که مسئول خزانه داری آمریکا اعلام کرد با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران به وجود آورید و ملت را به ستوه آورید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ملت مقاوم ایران در مقابل شما ایستاده است، گفت: این اقدام شما بیش از اینکه قدرت شما را مشخص کند عجز شما را نشانگر است که به ستوه آمده‌اید؛ بدانید اگر سپاه که در قلب ملت ایران جای دارد و حامل امنیت کشور است را شما متهم می‌کنید همه ملت ایران مفتخر است که پشتیبان سپاه است.

وی گفت: همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.

«نمایندگان مجلس با شعار الله اکبر اظهارات لاریجانی را تأیید کردند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی این اقدام ننگین سردمداران رژیم آمریکا را محکوم می‌کند و پشتیبان همه پاسداران خواهد بود.

لاریجانی گفت: از نظر ما دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور نماد تروریسم بین المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.

در پایان سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با فریاد «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از ایالات متحده آمریکا اعلام کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار