مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

در موزه «شکست استکبار» به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم

«محمدرضا فخر» با بیان اینکه متاسفانه در موزه شکست استکبار صحرای طبس به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، گفت: تقاضا داریم دستگاه‌های اجرایی از برگزاری مناسب برنامه‌ها به مناسبت واقعه طبس پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۳۴۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ - 09April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس است که سال گذشته مراسم خوبی برگزار شد و در سطح کشور و بین‌المللی بازتاب خوبی داشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار خوب مکان مورد وقوع حادثه، باید توجه جدی به بحث پنجم اردیبهشت ماه و زیرساخت‌های لازم داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه در موزه شکست استکبار صحرای طبس به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم گفت: تقاضا داریم دستگاه‌های اجرایی از برگزاری مناسب این برنامه ها پشتیبانی کنند.

خراسان جنوبی جزو هشت استان پیشرو در بحث دانشنامه است

فخر در ادامه به دانشنامه دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: حدود یک هزار و 800 مدخل مرتبط با دفاع مقدس در خراسان جنوبی جمع آوری شده که از این تعداد 400 مورد به تصویب تهران رسیده است.

وی یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس 25 هزار نفر از استان در قالب رده‌های مختلف در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند که به عنوان بخشی از دایره‌المعارف کشوری، لازم است همه در شناساندن ایثارگری های مردم استان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس تلاش کنند تا کار منسجمی صورت گیرد.

فخر با بیان اینکه شورای علمی برنامه‌ریزی دانشنامه دفاع مقدس با همکاری دانشگاه‌ها، جزو علمی‌ترین شورای دانشنامه‌ها در سطح کشور است گفت: خراسان جنوبی جزو هشت استان پیشرو در بحث دانشنامه است.

وی در ادامه به موزه استکبارستیزی و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: این 2 طرح مصوب کشوری هستند که 13 هکتار زمین موزه دفاع مقدس در مرکز استان واگذار و 700 متر فندانسیون قسمت اداری انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع اعتباری که تا پایان پروژه پیش بینی شده هفت میلیارد و 500 میلیون تومان است گفت: برای سال 97 فقط 75 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که همان هم محقق نشده است.

فخر مطرح کرد: موزه شکست استکبار صحرای طبس نیز دچار فرسایش و زمانبر شده است که لازم است توجه جدی شود که اعتبار پیش بینی شده برای اتمام این پروژه نیز 10 میلیارد تومان است و امسال قرار شده یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد تا بخشی از پروژه را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار