حجت‌الاسلام خاموشی:

برگزاری مسابقات قرآن وظیفه نظام اسلامی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر كس قرآن بخواند و مؤمن باشد، قرآن با گوشت و خون او آميخته مى‏‌شود و خداوند او را با سفيران خود كه بزرگوار و نيكوكارند قرار خواهد داد و روز قيامت قرآن مانع او از آتش دوزخ خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ - 10April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با قرائت تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط علیرضا رضایی از کشور افغانستان و نفر اول سی‌وپنجمین دوره این مسابقات در مصلای تهران آغاز شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی ضمن خیرمقدم به‌تمامی مهمانان و مسئولان ایرانی و خارجی حاضر در این مراسم اظهار داشت: متسابقین این دوره مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت و در بخش‌های بانوان، عمومی، حوزه‌های علمیه، دانش‌آموزی و روشندلان به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) پیرامون مقام قاریان و حافظان قرآن کریم افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اخْتَلَطَ الْقُرْآنُ بِدَمِهِ وَ لَحْمِهِ وَ جَعَلَهُ اللَّهُ مَعَ السَّفَرَةِ الْکِرَامِ الْبَرَرَةِ وَ کَانَ الْقُرْآنُ حَجِیجاً عَنْهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ یَقُولُ یَا رَبِّ إِنَّ کُلَّ عَامِلٍ قَدْ أَصَابَ أَجْرَ عَمَلِهِ إِلَّا عَامِلِی فَبَلِّغْ بِهِ کَرِیمَ عَطَایَاکَ فَیَکْسُوهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حُلَّتَیْنِ مِنْ حُلَلِ الْجَنَّةِ وَ یُوضَعُ عَلَى رَأْسِهِ تَاجُ الْکَرَامَةِ ثُمَّ یُقَالُ لَهُ هَلْ أَرْضَیْنَاکَ‏ فِیهِ فَیَقُولُ الْقُرْآنُ یَا رَبِّ قَدْ کُنْتُ أَرْغَبُ لَهُ فِیمَا هُوَ أَفْضَلُ مِنْ هَذَا قَالَ فَیُعْطَى الْأَمْنَ بِیَمِینِهِ وَ الْخُلْدَ بِیَسَارِهِ ثُمَّ یَدْخُلُ الْجَنَّةَ فَیُقَالُ لَهُ اقْرَأْ آیَةً وَ اصْعَدْ دَرَجَةً ثُمَّ یُقَالُ لَهُ بَلَّغْنَا بِهِ وَ أَرْضَیْنَاکَ فِیهِ فَیَقُولُ اللَّهُمَّ نَعَمْ قَالَ وَ مَنْ قَرَأَ کَثِیراً وَ تَعَاهَدَهُ مِنْ شِدَّةِ حِفْظِهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ أَجْرَ هَذَا مَرَّتَیْنِ. هرکس قرآن بخواند و مؤمن باشد، قرآن با گوشت و خون او آمیخته مى‏‌شود و خداوند او را با سفیران خود که بزرگوار و نیکوکارند قرار خواهد داد و روز قیامت قرآن مانع او از آتش دوزخ خواهد بود و مى‏‌گوید: پروردگارا، هر عمل‏‌کننده‏‌اى به پاداش عملش رسیده است، جز آن کسى که مرا مورد عمل قرار داده است، پس بزرگ‏ترین هدیه‏‌هاى خود را نصیب او گردان. پس خداوند دو حلّه از حلّه‏‌هاى بهشتى به او مى‏‌پوشاند و تاج کرامت بر سرش مى‏‌نهد، سپس خطاب مى‏‌شود: آیا تو را درباره این جوان خشنود کردیم؟ قرآن مى‏‌گوید: پروردگارا، من بیش از این درباره او آرزو داشتم، پس امان‌نامه‌ای به دست راست او و فرمان جاودانگى در بهشت را به دست چپش مى‏‌دهند و او وارد بهشت مى‏‌شود. پس به او مى‏‌گویند: آیه‏‌اى بخوان و یک درجه بالا برو. آنگاه به قرآن خطاب مى‏‌شود: آیا تو را به آرزویت رساندیم و آیا تو را در مورد این جوان خشنود کردیم؟ قرآن مى‏‌گوید: آرى، اى پروردگار من، آنگاه حضرت فرمود: هر کس قرآن را بسیار بخواند و بااینکه حفظ آن بر او سخت است آن را به ذهن خود بسپارد، خداوند این پاداش را دو بار به او خواهد داد.»

خاموشی بابیان اینکه این‌گونه بودن اجر اهدایی خداوند با تلاشگران و قاریان قرآن، افتخار سازمان اوقاف برای پذیرایی و میزبانی از آنان را دوچندان می‌کند، گفت: «نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد برای جلسات قرآنی در اقصی نقاط کشور، مدارس قرآنی که افراد و قاریان قرآنی را تربیت می‌کنند و افرادی که درراه قرآن از یکدیگر سبقت می‌گیرند، بستری مانند این مسابقات را در سطح کشوری و بین‌المللی برگزار کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاء الله اقامت چندروزه به مهمانان و متسابقان این رقابت‌ها خوش باشد و شاهد رقابت‌های خوبی در این مسابقات باشیم که منجر به رشد فرهنگ قرآنی ما شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار