فرمانده سپاه امام رضا (ع):

سپاه پاسداران الگوی جبهه مقاومت است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: امروز در بیرون از مرزهای کشورمان وقتی صحبت از جبهه مقاومت به میان می‌­آید اتصال این جبهه از نظر فکری به اندیشه­‌های انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران از افتخارات این نهاد مقدس مردمی به شمار می‌­رود.
کد خبر: ۳۴۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ - 12April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) که به مناسبت سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (23 فروردین­‌ماه) مشهد بود با تبریک سالروز میلاد حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: امام خمینی (ره) روز میلاد امام حسین (ع) را روز پاسدار تعیین فرمودند. ما پاسداران از نظر رهروی آن حضرت به این مدال حسینی مفتخر شدیم و در قبال این افتخار، مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

وی افزود: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و جنس این نهاد مقدس از جنس انقلاب و از متن انقلاب برخواسته و بر اساس اندیشه­‌ها و تفکر انقلاب هویت پیدا کرده است. وقتی عنوان سپاه به عنوان یک تشکیلات به میان می‌­آید، یعنی تفکر و جوهره انقلابی در این نهاد بروز و ظهور پیدا کرده است.

نظری ادامه داد: ما پاسداران افتخار می­‌کنیم که این چنین تشکیلاتی با چنین جوهره‌­ای با پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمده و ما در این نهاد مقدس انجام وظیفه می‌­کنیم.

وظیفه سپاه گسترش اندیشه‌های انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: هرچه اهداف و وظایفی که برای یک دستگاه و یا نهاد تعیین شده آرمانی‌­تر باشد، ارزش آن نهاد و دستگاه بالاتر است. وظیفه سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است که در 2 بخش معین مورد توجه قرار می­‌گیرد؛ اولین وظیفه سپاه بسط و گسترش اندیشه­ انقلاب اسلامی است و اینکه در خدمت انقلاب باشد و دومین وظیفه سپاه حفاظت و حراست از دستاوردهایی که در نتیجه گسترش اندیشه‌­های انقلاب اسلامی به دست آمده است.

نظری تصریح کرد: سپاه پاسداران در مواجه با تهدید دشمنان مکلف است به نیابت از مردم بیرق‌­های مبارزه و جهاد را برافراشته کند و دفاع غیر محافظه کارانه خود را انجام دهد. برای تحقق این رسالت سپاه باید تولید فرهنگ خاص داشته باشد و بر اساس معادلات موجود در جهان حرکت نکند. انقلاب اسلامی نیازمند یک فرهنگ مبارزاتی خاصی است که این فرهنگ در دوره 40 ساله انقلاب در سپاه پاسداران نهادینه شده است. دفاع مقدس نقطه برجسته و صحنه درخشانی است که سپاه، مردم و بسیجیان این فرهنگ خاص را در دفاع از انقلاب اسلامی آفریدند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: نباید نگاه به سپاه پاسداران نگاه به یک دستگاه با یک وظیفه مشخص و حرفه­‌ای باشد. سپاه جامعیت مواجه با همه تهدیدهای داخلی و خارجی را در درون خود دارد همانگونه که این جامعیت را مردم دارند. واقعیت 40 ساله انقلاب اسلامی سندی بر این حقیقت است که سپاه پاسداران ضمن برخورداری از قدرت معنوی و مردمی در عرصه­‌های مختلف وظیفه خود را به نیابت از مردم به خوبی ایفا کرده است.

شکل‌گیری جبهه مقاومت نشأت گرفته از خط فکری سپاه است

این مسئول در ادامه به بازخوانی عملکرد سپاه پاسداران در دوران حیات 40 ساله انقلاب در حوزه­‌های مختلف پرداخت و ابراز داشت: سپاه پاسداران بعد از دفاع مقدس وارد عرصه سازندگی و عمران کشور در زیرساخت­‌ها شد. مردم باید آگاه باشند که این دوره سازندگی کارنامه درخشانی از عملکرد سپاه پاسداران، در تاریخ این کشور به یادگار گذاشت.

وی سپس به نقش سپاه در شکل­‌گیری جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: امروز در بیرون از مرزهای کشورمان وقتی صحبت از جبهه مقاومت به میان می­‌آید، اتصال این جبهه از نظر فکری به اندیشه­‌های انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران از افتخارات این نهاد مقدس مردمی به شمار می‌­رود.

نظری تأکید کرد: از افتخارات سپاه پاسداران دستگیری از مظلومان جوامع بشری و اسلامی است. مردم مظلوم دنیا، خصوصاً جوامع اسلامی برای رهایی از یوغ استکبار و عمال منطقه­‌ای آن امید به انقلاب اسلامی دارند و سپاه پاسداران واسطه این نیازمندی جوامع با انقلاب اسلامی است. این وظیفه‌­ای است که انقلاب اسلامی بر دوش این نهاد مقدس گذاشته و سپاه بر انجام این رسالت و موفق بودن در آن افتخار می­‌کند.

وی در ادامه به قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه­‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: این روزها موضوع قرار گرفتن نام نهاد مردمی و انقلابی سپاه پاسدارن در لیست گروه‌­های تروریستی توسط رئیس جمهور آمریکا مطرح شده که دلیلش آن است که دولتمردان آمریکایی به شدت از عملکرد سپاه پاسداران عصبانی هستند، هرچند که مردم کشورمان برای نظرات سیاستمداران آمریکایی‌­ها اهمیتی قائل نیستند. ما افتخار می‌­کنیم که دشمن از دست ما عصبانی است و شما مردم افتخار کنید که فرزندان شما در سپاه پاسداران دشمنان انقلاب اسلامی را در نتیجه اقدامات خود خشمگین کرده است.

نظری در پایان گفت: هدف اصلی استکبار از قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه­‌های تروریستی این است که این نهاد مقدس را که همچون ذوالفقار در دستان ولایت قرار دارد از تیزی و برندگی بیندازند، ولی کور خواندند؛ این ذوالفقار برنده خواهد بود و با اتفاقاتی که به تازگی رخ داده بیش از گذشته برنده‌­تر خواهد شد و شاهد پیشرفت­‌ها و موفقیت‌­های این نهاد مقدس خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها