امیر سیفی عنوان کرد:

«ولایت فقیه» خط شاخص برای اعتدال/ مشکل انقلاب‌های منطقه نداشتن رهبری است

معاون فرمانده ارتش ولایت فقیه را خط شاخصی برای اعتدال عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ خطری آینده انقلاب را تهدید نمی‌کند جز یک کلمه آن هم «افراط و تفریط» که پیچ تنظیم آن پشتیبانی از ولایت فقیه است.
کد خبر: ۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹ - 21September 2013

«ولایت فقیه» خط شاخص برای اعتدال/ مشکل انقلاب‌های منطقه نداشتن رهبری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر حسن سیفی معاون نیروی انسانی ارتش در جلسه هفتگی انصارحزبالله، با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب و ایام دفاع مقدس گفت: بنده افسر بعد از انقلاب هستم. اگر صد سال دیگر عمر کنم روزی صدبار پای برخی از گاردیهای زمان قبل از انقلاب را میبوسم؛ چرا که واقعا خدمت کردند. شهید یوسف کلاهدوز افسر گارد شاهنشاهی بود که نقل میکند شب ۱۷ شهریور که قرار بود فردایش مردم به خیابان بریزند، ما با یک عده دیگر از گاردیها تمام سوزن اسلحهها را برداشتیم و سه بار چک کردیم که اسلحهها سالم نباشند.

سیفی ادامه داد: فردای آن روز عدهای از گاردیها آمدند و ۱۷ شهریور صورت گرفت و حدودا ۵۰۰ نفر در میدان ژاله (شهدا) شهید شدند. رئیس شهربانی یک گردش کار برای شاه انجام داد و گفت: خیلی از ارتشیها مردم را نزدند، پس اینها خائن هستند. امروز شهید یوسف کلاهدوز نیست و گاردیها هم نیستند ولی این را بدانید ۱۸۰۰ نفر از همین گاردیها بعدها شهید شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: افسرانی که بعد از انقلاب در سال ۶۱ وارد میدان جنگ شدند، فارغالتحصیل ۲۲بهمن ۵۷ بودند که سال۶۱ وارد جبهه شدند و یک سال دوره دیدند و به طور رسمی به جنگ آمدند و هر سال به طور متوسط ارتش ۶ هزار شهید داده است.
 
معاون فرمانده ارتش افزود: سالهای اول جنگ بچهحزباللهیها در رده فرماندهی کمتر در جبهه حضور داشتند و بیشتر نیروهای کادر و افسران ارتشی بودند که جنگیدند تا این که ما آماده نبرد شدیم. اینها بعضیشان در بحبوحه انقلاب یعنی سال ۵۶ به دانشگاه افسری آمده بودند اما جنگیدند.
 
سیفی ادامه داد: متاسفانه بعضی اینگونه تبلیغ میکنند که مردم در انقلاب به خیابان آمدند و فریاد زدند و الله اکبر گفتند و ارتشیها هم دستهایشان را بالا بردند! این را نگویید. اینگونه نبود. آیا شهید نامجو، شهید کلاهدوز، شهید اردستانی تسلیم انقلاب شدند؟
 
وی با بیان اینکه ارتش آن روز به خاطر امام و ولایت فقیه دستانش را بالا برد، گفت: امروز اگر رهبری اخم کند، ما تمام زندگیمان را میدهیم. بیجهت نیست که حضرت آقا ارتش جمهوری اسلامی را ارتش حزبالله نامید.
 
سیفی تصریح کرد: به فرموده رهبری، ارتش کلمه طیبه شده است. از ارتش جمهوری اسلامی شهیدان صیاد شیرازیها، شیرودیها، باباییها، کشوریها، نامجوها، زارعشانهها، هاشمینسبها، نیاکیها و... بیرون آمدند.
 
معاون فرمانده ارتش افزود: در طرف دیگر سپاه پاسداران بود که یکی از آنها شده است حاج قاسم سلیمانی. من در کویت خدمت میکردم. اسم نیروهای قدس را که میشنیدند تا یک ماه منقلب میشدند.
 
امیر سیفی در ادامه به نقش و جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: به فرموده حضرت علی(ع) جایگاه زمامدار، مثل نخ تسبیح است که اگر این نخ پاره شود جمع کردن دانههای تسبیح بسیار مشکل خواهد بود. در فتنه ۸۸ بحث انتخابات ریاست جمهوری بود اما چرا رهبری را هدف گرفتند؟ چون نقش ولی فقیه را در این کشور می دانستند.
 
وی ولایت فقیه را خط شاخصی برای اعتدال عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ خطری آینده انقلاب را تهدید نمیکند جز یک کلمه آن هم «افراط و تفریط» که پیچ تنظیم آن پشتیبانی از ولایت فقیه است.
 
معاون فرمانده ارتش به حوادث منطقه اشاره کرد و افزود: خطا و مشکل انقلابهای منطقه نداشتن رهبری و ولایت فقیه بود. ا گر مصریها رهبریت ما را داشتند الان وضعشان این چنین نبود. عدهای از مردمان مصر، مردمان فوقالعاده باایمانی هستند و جوانهای بسیار فهمیدهای دارند، اما گرفتاریشان به دلیل نبود رهبری است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار