معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر:

برگزاری نشست هیأت‌پژوهی در مسجد مقدس جمکران/ راه‌کارهای الگوی تعامل بیشتر بین هیأت‌های مذهبی بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا ربانی‌منش‌ از برگزاری نشست هیأت‌پژوهی با موضوع طراحی الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: پایان‌نامه مجید دائی‌دائی کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با موضوع «الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی» در این نشست بررسی و تببین می‌شود.
کد خبر: ۳۴۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ - 13April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام علیرضا ربانی‌منش‌ در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نشست هیأت پژوهی با موضوع «طراحی الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی» اظهار داشت: این نشست ساعت 17 روز دوشنبه هفته جاری 26 فروردین‌ماه در زیرزمین مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پایان‌نامه مجید دائی دائی کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با موضوع «الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی» در این نشست هیأت‌پژوهی بررسی و تببین می‌شود.

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد:‌ هیأت‌های مذهبی برای تعامل با یکدیگر اجباری ندارند اما اهداف مشترکی دارند که رسیدن به آن اهداف با تعامل زودتر و مطلوب‌تر محقق می‌شود به همین علت ما باید به دنبال چگونگی ایجاد این تعامل در میان هیأت‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی در جریان سیل نیز همانند زلزله کرمانشاه در راستای خدمت‌رسانی به مردم کارنامه درخشانی را از خود به‌جای گذاشتند، تصریح کرد: تعامل مطلوب میان هیأت‌ها در عملکردهای درست آن‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

ربانی‌منش از برپایی موکب‌های اربعین هیأت‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده کشور یاد کرد و گفت: تجربه‌ای که هیأت‌ها در حوزه خدمات اجتماعی به‌دست آورده‌اند موجب شده است که اکنون بتوانند در این مناطق به بهترین شیوه به مردم خدمت‌رسانی کنند هر چند با افزایش تعامل‌ها میزان تاثیرگذاری نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی در عرصه مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز اگر بخواهند کار مشترکی را در سطح استان یا منطقه خود رقم بزنند نیازمند یک مدیریت منسجم و تعامل مطلوب هستند و در این زمینه سامان‌دهی و تقسیم‌کارها در بدنه تعامل مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی مجموعه‌های مردمی با ظرفیت‌های بالقوه هستند، مطرح کرد:‌ اگر این ظرفیت‌ها با تعامل میان هیأت‌ها تجمیع شود، شاهد عملکردهای موفق در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه خدمات اجتماعی خواهیم بود اما در این راستا چگونگی تعامل مورد بحث و گفت‌وگو است.

وی از ارائه منشور پیشنهادی الگوی تعامل هیأت‌های مذهبی به همت جامعه ایمانی مشعر، در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این منشور پیشنهادی در میان هیأت‌های مذهبی توزیع خواهد شد تا تعامل میان هیأت‌ها با الگوی مشخصی در سطح کشور ترویج شود.

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر به فعالیت‌های جهادی هیأت‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: این مجموعه‌های مردمی به صورت ویژه پای کار آمده‌اند اما فعالیت‌های آن‌ها در رسانه‌ها دیده نشده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار