اعلام همبستگی حزب سعادت ترکیه با ایران در مقابل آمریکا

حزب سعادت ترکیه در واکنش به اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران، همبستگی خود را با ایران در مقابل آمریکا اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ - 13April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تمل کاراملا اوغلو»، رهبر حزب سعادت ترکیه در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران، ضمن محکومیت این اقدام، دیگر کشور‌های منطقه را به همبستگی با ایران دعوت کرد.

به گزارش ملی گازته، به گفته کاراملا اوغلو، سازمان همکاری اسلامی و همه کشور‌های منطقه باید با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران مخالفت کنند و از ایران حمایت کنند.

رهبر حزب سعادت ترکیه، تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا را نشان دهنده اجرای طرح آمریکا درباره خاورمیانه بزرگ است.

کاراملا اوغلو همچنین تصمیم خصمانه اخیر آمریکا را اقدامی بسیار خطرناک و تهدیدی آشکار علیه کشور‌های منطقه و جامعه جهانی دانست.

وی این را نیز اظهار داشت که با توجه به آنکه اقدام خصمانه اخیر آمریکا علیه ایران و سپاه پاسداران بعد از انتقال سفارت آمریکا به قدس و ادعای به رسمیت شناختن الحاق تپه‌های جولان به اسرائیل صورت گرفته، لذا مجموع این اقدامات غیرقانونی و نقض حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود که لازم است جامعه جهانی با آن‌ها مقابله کند.

هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا رسماً نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. این اولین بار است که آمریکا نهادی رسمی از یک کشور را در چنین فهرستی قرار می‌دهد.

این اقدام واشنگتن واکنش‌های زیادی را نه تنها در سطح بین‌الملل بلکه در میان خود مقامات فعلی و سابق آمریکا به همراه داشت و بسیاری از آنها، پیامد‌های ناخوشایندی را برای این اقدام پیش‌بینی کردند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این مقر فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها