ساعدی در صحن علنی مجلس:

کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی عملکرد وزارت نیرو باید تشکیل شود

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی برنامه‎ها و عملکرد وزارت نیرو در رهاسازی آب پشت سدها شد.
کد خبر: ۳۴۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 14April 2019

//به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی، «قاسم ساعدی» رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس در ادامه بررسی زوایای سیلاب‌های اخیر در کشور اظهار داشت: چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در حال حاضر استان خوزستان برای زندگی و زنده ماندن مبارزه می‌کند. در تاریخ خواهند نوشت که مردم استان خوزستان برای آبادی کشور از هیچ کوششی دریغ نکردند.

نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه با اشاره به سیلاب‌های اخیر افزود: استان خوزستان بیشترین خسارات را از این حادثه متحمل شد و تمام مسوولان کشور بر این امر واقف هستند؛ لذا در این برهه از زمان که مردم این استان با مشکلات غیرقابل تصوری دست به گریبان هستند، تلاش تمام مسوولان، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ضروری است.

وی با توجه به این نکته که کسی منکر طبیعی بودن حادثه سیل در کشور‌ها نیست، گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث شد خسارات وارده به مناطق سیل‌زده استان‌های درگیر این حادثه دوچندان شود، ضعف در مدیریت وزارت نیرو و اتخاذ تصمیمات غلط و پیش‎بینی‌های نادرست در مورد آبگیری سد‌های کرخه و دز بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به مظلومیت مردم استان خوزستان در طول تاریخ ایران به دوران هشت سال ایستادگی این مردم در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت: آیا وقت آن نرسیده که مسوولان پاسخ رشادت‌ها و جوانمردی‌های مردم استان خوزستان را با تلاش‌های بی‌وقفه در جهت کاهش مشکلاتشان را بدهند؟!

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی ضمن اشاره به دغدغه‌های مردم استان خوزستان که به واسطه بروز حادثه سیل اخیر بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است، عدم تامین حق‎آبه تالاب‌ها، تخریب محیط زیست و عدم لایروبی رود‌های این استان را از عوامل سیلاب اخیر دانست.

ساعدی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، وقوع سیل اخیر قابل پیش بینی بوده است، گفت: اگر بر اساس همین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، اقدام به موقع در رهاسازی آب ذخیره شده از سوی وزارت نیرو صورت می‌گرفت، قطعا وضعیت کشور بحرانی نمی‌شد؛ لذا دلیل عمده بروز آثار مخرب ناشی از سیلاب‌های اخیر ضعف در مدیریت بدنه وزارت نیرو و همچنین کوتاهی‌های دولت است.

ساعدی در پایان خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از برنامه‎ها و عملکرد وزارت نیرو در رهاسازی آب پشت سدها شد.

انتهای پیام/ 151

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار