عضو هیئت رئیسه مجلس:

مقاوم‎سازی واحدهای مسکونی باید جزء دستورکارهای مهم دولت باشد

اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی باید جزء برنامه‎ها و دستورکارهای مهم دولت باشد، گفت: با توجه به سیلاب‎های اخیر انتظار می‎رود که مسوولان مربوطه از آزادسازی مسیرهای رودخانه‎ها و عواقب ناگوار ناشی از این اقدام کسب تجربه کرده باشند.
کد خبر: ۳۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ - 14April 2019

/به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی، «اکبر رنجبرزاده» عضو هیات رئیسه خانه ملت در جریان رسیدگی و بررسی زوایای حادثه سیلاب‎های اخیر در کشور اظهار داشت: مردم استانهای خوزستان، لرستان، مازندران، گلستان، همدان و به ویژه روستانشینان این استان متحمل خسارات فراوانی شدند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به میزان بارندگی فراوان در استان همدان افزود: این استان از نظر میزان بارش، سومین رتبه استان پربارش کشور را به خود اختصاص داده است که به علت کم توجهی‎های برخی مسوولان به واسطه این بارش ها و سیلاب ها  مردم با مشکلات فراوانی دست به گریبان شدند.

رنجبرزاده میزان خسارات وارده به استان همدان را بالغ بر بیش از سه هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: حادثه سیل اخیر در کشور بیش از ۸۰ میلیارد تومان به ابنیه و راه‌های مواصلاتی استان همدان آسیب جدی وارد کرد.

وی با توجه به این نکته که بسیاری از مردم سیل زده خانه و کاشانه خود را از دست دادند و در حال حاضر در وضعیت نامساعدی زندگی می‎کنند، افزود: برای کاهش چنین مشکلاتی ضرورت دارد دولت و سایر مسوولان مربوطه نسبت به مقاوم‎سازی واحدهای مسکونی اهتمام ویژه‎ای داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن باید جزء برنامه ها و دستورکارهای مهم دولت باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به سیلاب‎های اخیر انتظار می‎رود که مسوولان مربوطه از آزادسازی مسیرهای رودخانه‎ها و عواقب ناگوار ناشی از این اقدام کسب تجربه کرده باشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار