مدیرکل حوزه هنری استان کرمانشاه:

کرمانشاه میزبان نمایشنامه خوانی «تبر و فرنگ» می‌شود

«افشین آزادی» گفت: نمایشنامه تبر و فرنگ (فرنگیس) برگرفته از کتاب خاطرات شیر زن گیلان‌غربی فرنگیس حیدرپور از 25 فروردین‌ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ - 15April 2019

کرمانشاه میزبان نمایشنامه خوانی«تبر و فرنگ» می‌شود«افشین آزادی» مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه اظهار داشت: نمایشنامه تبر و فرنگ (فرنگیس) که برگرفته از کتاب خاطرات فرنگیس حیدرپور به نویسندگی مهناز فتاحی است توسط امیر کرم طراحی و کارگردانی شده و از  25 فروردین‌ماه در ساعت 17 در پلاتو حوزه هنری کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: دیگر عوامل این برنامه عبارتند از: کارگردان و نویسنده: امیر کرم، نقش خوانان:محمد کیانیان (قهرمان خالو ممد، خالو حشمت)، منصور میخ‌بر (پدر فرنگیس)، علیداد برجی (کدخدا)، پرستو قیطرانی(مادر فرنگیس)، محمد عبدی( رحیم)، حسین اسماعیلی (ابراهیم)، امیررضا کرم (خالو احمد)، عباس عباسی (غلام زاندارم، علیمردان) و شیرین آزادی (فرنگیس)، صحنه خوان: سمیه جمالزاده، ، موسیقی صدا:محمد جواد خواجه‌وند، طراح پوستر و تیزر: احمد عباسی.

آزادی گفت: نخستین جشنواره استانی نمایشنامه‌خوانی پایداران از 20 فروردین به مدت یک هفته در ساعت 15 و 17 در مکان پلاتوی نمایش حوزه هنری استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در پایان نمایشنامه های اجرا شده را در طول هفته هنر را چنین بیان داشت: شناسنامه با نویسندگی مهدی یوسفی، سولان با نویسندگی سحر شهبازی، فصل همدلی در عمق فاجعه با نویسندگی نعمت‌الله اسدی مرام، بانوی شگرف با نویسندگی ابراهیم مطیعی و نصرت با نویسندگی علی زیستی، هفتاد و هفت لاله سرخ با نویسندگی ابراهسم مطیعی، پنجشنبه سوری با نویسندگی آرش منصوری، زمانی برای صفیه با نویسندگی سید فرهاد لاری، تندیس با نویسندگی مهدی یوسفی از جمله این آثار نمایشی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار