خوزستان؛ میزبان چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی

چهارمین دوره کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با میزبانی استان خوزستان در آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد که در آن ترجمه آثار به زبان‌های مختلف از جمله محوریت‌های این دوره کنگره است.
کد خبر: ۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲ - 06June 2013

خوزستان؛ میزبان چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارمین دوره کنگره شعر مقاومت بینالملل اسلامی با هدف شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر مقاومت بینالملل و بیداری اسلامی، معرفی و تعامل شاعران مقاومت ایران و جهان، زمینهسازی برای آفرینش و گسترش شعر مقاومت بینالملل و بیداری اسلامی و انتشار آثار برگزیده به زبانهای مختلف با موضوع مقاومت در آبان ماه سال جاری از سوی بنیاد فرهنگی روایت برگزار میشود.

میزبانی این دوره کنگره را استان خوزستان برعهده دارد. اختتامیه این دوره کنگره در روزهای یازدهم الی سیزدهم آبان ماه در شهر اهواز برگزار میشود و نشستهای جانبی با موضوع شعر مقاومت و پایداری در شهرهای مجاور مانند خرمشهر برگزار میشود.
 
دبیرخانه این دوره کنگره در نظر دارد تا با توجه به اهمیت اشاعه و ارتقای شعر مقاومت و پایداری، دو مجموعه کتاب مشتمل بر اشعار شاعران فارسیزبان و غیر فارسیزبان منتشر و در اختتامیه رونمایی کند. بر این اساس، تعدادی از بهترین اشعار شاعران فارسیزبان به زبانهای دیگر از جمله عربی و انگلیسی ترجمه و در مجموعهای مستقل به چاپ خواهد رسید.
 
همچنین بنا بر نظر اعضای هیئت علمی این دوره کنگره مجموعهای مستقل از گزیده اشعار شاعران عربزبان و انگلیسیزبان نیز به فارسی برگردانده و در مجموعهای مستقل به چاپ خواهد رسید. همچنین قرار است مجموعه اشعار میراحمد میراحسان، از شاعران حوزه ادبیات پایداری، نیز که قرار بود در سومین دوره کنگره به چاپ برسد، رونمایی خواهد شد.
 
حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، پرویز بیگی حبیبآبادی و بهروز سپیدنامه از اعضای هیئت علمی این کنگره هستند. دبیری این دوره کنگره نیز بر عهده بهروز اثباتی است. در فراخوان چهارمین دوره این کنگره اعلام شده است که علاقهمندان میتوانند آثار خود را تا نیمه شهریور ماه به دبیرخانه این دوره کنگره به نشانی  الکترونیکی poetry@ir-cl.com و یا به آدرس پستی تهران، خیابان حافظ شمالی، بنبست وحدت، بنیاد روایت، طبقه سوم، ستاد برگزاری کنگره ارسال کنند.
نظر شما
پربیننده ها