معرفی چهار سخنران بخش علمی و دانشگاهی جشنواره جهانی فیلم فجر

اسامی چهار نفر از اندیشمندان سینمای جهان که در بخش علمی و دانشگاهی سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر سخنرانی می‌کنند، اعلام شد.
کد خبر: ۳۴۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ - 15April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پروفسور جان هیل استاد دپارتمان هنر‌های رسانه در رویال هالووی دانشگاه لندن به عنوان سخنران در کارگاه‌های «سیاست‌گذاری سینمایی در عصر جهانی‌شدن»، «سینما و سایر رسانه‌ها» و «جایگاه سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» در بخش علمی و دانشگاهی سی و هفتیمن جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهد داشت.

وی دکترای خود را از دانشگاه یورک دریافت کرده و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ مدیر پژوهش در دپارتمان هنر‌های رسانه رویال هالووی بوده است. از میان آثار وی می‌توان به کتاب «رویکرد‌های انتقادی در مطالعات فیلم» (انتشارات دانشگاه آکسفورد) تالیف مشترک با پاملا چرچ گیبسون که توسط علی عامری مهابادی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات سوره مهر (۱۳۸۸) منتشر شده است، اشاره کرد.

دیگر مهمان بخش علمی و دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر پروفسور سویونگ کیم عضو هیات موسس و بنیانگذار چندین جشنواره سینمایی در کره جنوبی است که در کارگاه‌های «سیاست گذاری سینمایی در عصر جهانی‌شدن»، «مطالعات جشنواره سینمایی»، «مطالعات سینمای جهان» و «جایگاه سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

وی فارغ التحصیل مطالعات سینمایی از دانشگاه نیویورک و استاد مطالعات سینمایی در دانشگاه هنر‌های ملی کره جنوبی است. پروفسور سویونگ کیم در دانشگاه‌های یو. سی برکلی، دانشگاه دوک و دانشگاه کالیفرنیا ایرواین و دانشگاه آزاد برلین تدریس کرده و همچنین به عنوان پژوهشگر در انیستیتو پژوهش آسیا و دانشگاه ملی سنگاپور به مطالعه و تحقیق مشغول بوده است.

از تالیفات پروفسور کیم می‌توان به آثاری همچون «اشباح مدرنیته: سینمای فانتاستیک کره» (۲۰۰۲)، «سینما: گل آبی در سرزمین تکنولوژی» (۱۹۹۷) اشاره کرد.

همچنین پروفسور ماریکه دِوالک دانشیار مطالعات رسانه و مدیر «برنامه هنر‌ها و جامعه» در دانشگاه اوترخت هلند برای سخنرانی در کارگاه‌های «سیاست گذاری سینمایی در عصر جهانی‌شدن»، «تلویزیون و رسانه‌های جدید»، «مطالعات جشنواره سینمایی» و «جایگاه سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش علمی و دانشگاهی خواهد شد.

معرفی چهار سخنران بخش علمی و دانشگاهی جشنواره جهانی فیلم فجر

وی دکترای خود را از دانشگاه آمستردام اخذ کرده و حیطه تحقیقی وی بر اشتراکات مطالعات فیلم، مطالعات فرهنگی، نظریه انتقادی و مطالعات جهانی شدن با محوریت مطالعات جشنواره­های فیلم متمرکز است.

پروفسور دِوالک عضو شورای مشورتی مجله مطالعات فیلم (انتشارات دانشگاه منچستر) و سری کتاب‌های «بازنقشه­بندی سینمای جهان: تغییرات منطقه­ای و جهانی» (انشارات راتلج) است. وی به تازگی کتاب «جشنواره‌های فیلم: تاریخ، تئوری، روش و عمل» (۲۰۱۶) را به همراه برنارد کردل و اسکادی لویست ویراستاری کرده که توسط انتشارات راتلج منتشر کرده است.

پروفسور تیاگو دو لوکا دانشیار مطالعات فیلم و تلویزیون در دانشگاه وارویک در بخش علمی و دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در کارگاه‌های «سینمای آهسته» و «جایگاه سینمای ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» سخنرانی خواهد کرد.

وی کارشناسی ارشد خود در مطالعات فیلم را از دانشگاه یو سی ال و دکترای خود در مطالعات سینما‌های جهان را از دانشگاه لیدز دریافت کرده است. از تالیفات این استاد دانشگاه می‌توان به «رئالیسم و حواس در سینمای جهان: تجربه واقعیت فیزیکی» (انتشارات آی. بی. تاریس، ۲۰۱۴) اشاره کرد.

همچنین این استاد دانشگاه به همراه نونو باراداس جورجه، ویراستار کتاب «سینمای آهسته» (انتشارات دانشگاه ادینبورو، ۲۰۱۶) بوده است که به واکاوی مفهوم سینمای آهسته در مطالعات فیلم با بررسی نمود‌های مفهوم «آهستگی» در تاریخ سینما می‌پردازد و در ضمن می‌کوشد این مفهوم را به عنوان یک گرایش در سینمای معاصر جهان مورد بررسی قرار دهد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها