حاتمی‌کیا در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خدا کُند هنرمند انقلابی باشم/ سینمای انقلاب غریب‌ و غریب‌تر خواهد بود

کارگردان فیلم «به وقت شام» پس از دریافت نشان چهره سال هنر انقلاب گفت: خدا کُند هنرمند انقلابی باشم؛ ولی خوشحال هستم که در چهلمین سال انقلاب به فیلم «به وقت شام» و کارهایی که ساخته‌ام توجه می‌شود.
کد خبر: ۳۴۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه هفته «هنر انقلاب» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایرانی بخاطر ساخت فیلم «به وقت شام» چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ شناخته شد.

حاتمی‌کیا پس از دریافت نشان چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۳۹۷ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، به ذکر خاطره‌ای از اکران فیلم «آژانس شیشه‌ای» در حوزه هنری پرداخت و اظهار داشت: در یکی از سالن‌های حوزه هنری مشغول دیدن فیلم «آژانس شیشه‌ای» بودیم که مسوول ساختمان گفتند به دلیل حجم فشرده جمعیت در طبقه دوم، ممکن است تالار فرو بریزد و من خوشحال بودم! خوشحال بودم چراکه جمعیت زیادی به سینما آمده بود و از فیلم استقبال خیلی خوبی شده بود لذا برای من افتخارآمیز بود و خودم پشت پرده تماشا می‌کردم.

خدا کُند هنرمند انقلابی باشم/ سینمای انقلاب غریب‌ و غریب‌تر خواهد بود

چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۳۹۷در پاسخ به اینکه مشکلات پیش‌ روی سینمای انقلاب چیست؟ گفت: تا دلتان بخواهد در این راه مشکل وجود دارد. آینده سینمای انقلاب نیز همان‌گونه که تاکنون بوده، غریب‌ و غریب‌تر خواهد بود.

وی به آینده روشن سینمای انقلاب تاکید و عنوان کرد: این راه همیشه مصداق «کم من فئة قلیله غلبت فئة کثیره باذن الله» است؛ بالاخره آن اتفاقی که باید رخ دهد، خواهد افتاد ولی راه و مسیر سخت‌تر خواهد شد.

خدا کُند هنرمند انقلابی باشم/ سینمای انقلاب غریب‌ و غریب‌تر خواهد بود

حاتمی‌کیا در پاسخ به اینکه چقدر هنرمند انقلابی و هنرمند متعهد نام گرفتن برای او مهم است، گفت: خدا کُند هنرمند انقلابی باشم؛ ولی خوشحال هستم که در چهلمین سال انقلاب به این فیلم «به وقت شام» و کارهایی که ساخته‌ام توجه می‌شود.

این کارگردان سینمای انقلاب عنوان کرد: بالاخره عمر فیلمسازی من، هم‌سن عمر انقلاب است و خوشحالم که امروز به عنوان هنرمند انقلاب دیده شده‌ام.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار