آیت‌الله علم‌الهدی:

ظهور حضرت مهدی (عج) در سایه حرکت‌های جهادی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز بدون حرکت­‌های جهادی که نیازمند جوانگرایی است فراگیرسازی انقلاب اسلامی صورت نخواهد گرفت و بدون فراگیر سازی انقلاب، ظهور حضرت بقیةالله الاعظم (عج) محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۳۴۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، گردهمایی فعالان فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با عنوان «جوان، جهاد و گام دوم» همراه با آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای این استان، «میثم مرادی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و جمع دیگری از مسئولان استانی امروز (سه‌شنبه 27 فروردین ماه) در مشهد برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم اظهار داشت: نکته‌ای که در گام دوم انقلاب باید به آن توجه داشت این است که 40 سال اول انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی را از نقطه ظهور پیروزی‌اش به یک قدرت و توان رتبه عالی شکست‌ناپذیر و غیر‌قابل تغییر رساند.

وی در ادامه در خصوص اهمیت گام دوم انقلاب گفت: گام دوم انقلاب، گام فراگیرسازی است. فراگیرسازی به عنوان یک مؤلفه مهم باید در 40 سالگی دوم انقلاب مورد توجه قرار بگیرد. ظهور حضرت مهدی (عج) در سایه فراگیرسازی انقلاب اسلامی تحقق پیدا می­‌کند اگر در خصوص فراگیرسازی موفق نباشیم گام دوم را در زمینه ظهور حضرت حجت (عج) برنداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان داشت: فراگیرسازی از اصل پیروزی و مقاومت انقلاب که جزو جریان 40 ساله اول انقلاب بوده، سخت‌­تر و دشوارتر خواهد بود. مشکلاتی که در سطح جهان در حوزه فراگیرسازی انقلاب با آن مواجه خواهیم شد به مراتب بیشتر از دوران پیروزی انقلاب و مقاوم‌سازی آن خواهد بود.

امام جمعه مشهد خاطر‌نشان کرد: رسوخ انقلاب اسلامی در بین تمامی جوامع به خصوص بین مسلمانان به گونه­‌ای شده که دشمن فکر براندازی آن را ندارد. همه جبهه انقلاب اسلامی باید با بهره­‌گیری از همه امکانات، با قدرت­ها و توطئه‌­های آنان که در مسئله حاکمیت بر جهان مدعی هستند مقابله کند تا ضمن فراگیر شدن انقلاب اسلامی، زمینه­‌های ظهور آخرین منجی فراهم شود.

وی در ادامه به اهمیت حرکت‌­های جهادی اشاره کرد و ابراز داشت: معنای جهاد تنها مقابله با دشمن و دشمن ستیزی نیست، بلکه بر اساس آیات قرآن کریم جهاد با نفس و هدفمندی هدف­‌ها را نیز شامل می‌­شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در حرکت­‌های جهادی فقط باید خدا را مد نظر داشت. این جهاد باید آمیخته با جهاد نفس و جهاد با مال باشد.

علم‌الهدی تأکید کرد: جهاد و جوانگرایی در قاموس تدابیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به هم در آمیخته شده، چون جوان از نشاط و ابتکار برخوردار است و این دو ویژگی در پیشبرد انقلاب اسلامی در گام دوم مؤثر خواهد بود.

وی گفت: امروز بدون حرکت­‌های جهادی که نیازمند جوانگرایی است فراگیرسازی انقلاب اسلامی صورت نخواهد گرفت و بدون فراگیر سازی انقلاب، ظهور حضرت بقیةالله الاعظم (عج) محقق نخواهد شد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام «قمی» رئیس سازمان تبلغات اسلامی، ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام «کاظم لطفیان» مدیرکل پیشین سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «هادی صاحب قرانی» را به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار