آیت‌الله جنتی در خطبه‌های دوم نماز جمعه:

اقدامات تکفیری‌ها در راستای انحراف بیداری اسلامی است/ تیم مذاکره‌کننده عزت کشور را حفظ کند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: تکفیری‌ها بیداری اسلامی را به راه کج کشیده‌اند، مردم بی‌گناه را را می‌کشند و سیاست‌های آمریکا و اسراییل را پیاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ - 21November 2014

اقدامات تکفیری‌ها در راستای انحراف بیداری اسلامی است/ تیم مذاکره‌کننده عزت کشور را حفظ کند

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، به مناسبتهای  پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از این مناسبتها کنگره جهانی افراطی تکفیری و نقد و بررسی چارچوبی در باره تکفیریها است که با حضور علما و روحانیون سراسر جهان در قم برگزار خواهد شد.

جنتی با اشاره به فعالیتهای گروه تکفیری داعش گفت: داعش با پولهای نفتی که باید برای مردم خرج شود و با حمایت آمریکا و اسراییل، به اجرای برنامههای آنها و جنایت علیه مردم منطقه پرداخته است.

وی در ادامه گفت: همان کاری که اسراییل در فلسطین انجام میدهد و کودککشی میکند، داعش نیز همین کار را در سراسر جهان انجام میدهد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه به مسئله هستهای اشاره کرد و افزود: تیم مذاکرهکننده باید مواظب باشد که ذلت نپذیرد و عزتی که خدا به ما داده را حفظ کند.

آیتالله جنتی تأکید کرد: تیم مذاکرهکننده باید مواظب ارزشهایی که داریم باشد و این را بداند که مقام معظم رهبری و مردم پشت سر آنها هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به هفته بسیج گفت: هرچه بگوییم باز هم نمیتوانیم حق بسیج را ادا کنیم و همانطور که امام بزرگوار فرمودهاند بسیج طیبه شجره است و شکوفههای آن  بوی طراوت، یقین و عشق میدهد؛ بسیج مدرسه عشق و مکتب شهدای گمنام است.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از ضروریترین تشکلها، تشکل بسیج دانشجویی و طلبه است، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیج فتحالفتوح انقلاب اسلامی است؛ یعنی در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ، بهترین فتحی که داشتیم بسیج است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: امروزه تفکر و فرهنگ بسیجی در حال صادر شدن است و عراق و سوریه متوجه شداند که اگر بخواهند با دشمنان بجنگند باید بسیج تشکیل دهند که این خود نشان دهنده انتقال این فرهنگ به دیگر کشورها هست.

آیتالله جنتی افزود: در هشت سال جنگ بسیجیها با اخلاص، ایمان و ایثارگری  وارد جنگ شدند و دشمن را شکست دادند.

وی با اشاره به حماسه عاشورا گفت: بعد از حماسه عاشورا درب ایثار و شهادت بسته شد و وقتی انقلاب اسلامی آمد و این قشر بسیجی و نیروهای مخلص آمدند این راه باز شد و راه بهشت را باز کردند.

آیت الله جنتی در بخش دیگر خطبههای خود به مسئله فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: هنوز هم زخم جنگ 50 روزه غزه بر تن فلسطین مانده و تا به حال نگذاشتهاند که این منطقه بازسازی شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بستن گذرگاه رفح تصریح کرد: مصر طعم ظلمهای آمریکا را چشیده است و معلوم نیست که چرا پشت به مسلمانان و رو به اسراییل و آمریکاییها کرده و این گذرگاه را بسته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها