دفاع ‌پرس گزارش می‌دهد‌؛

بزرگترین غرفه نمایشگاه در اختیار «سوره مهر»/ ۱۴۱ هزار عنوان کتاب عمومی عرضه می‌شود

مصلی امام خمینی (ره) در حالی برای میزبانی از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده می‌شود که در بخش عمومی انتشارات سوره مهر بزرگ‌ترین غرفه این بخش را در اختیار دارد.
کد خبر: ۳۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 20April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌‌پرس، صبح امروز خبرنگاران رسانه‌های داخلی از روند آماده‌سازی مصلی امام خمینی (ره) تهران برای میزبانی از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

شاکری: چین ۱۵ هزار اثر را با چهار زبان ارائه می‌‎‌کند

احمد شاکری مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه ضمن ارائه توضیحاتی درباره این بخش از نمایشگاه اظهار داشت: راهروی بخش بین‌الملل با غرفه سوریه شروع و با غرفه کشور چین که یک فضای ۶۰۰ متری در اختیار دارند و با ۷۸ ناشر و هیئت ۱۵۰ نفری همراه خواهند بود، پایان می‌یابد.

بزرگترین غرفه نمایشگاه در اختیار «سوره مهر»/ ۱۴۱ هزار عنوان کتاب عمومی عرضه می‌شود

وی گفت: روز چهارشنبه مراسم افتتاحیه غرفه چین به عنوان کشور مهمان برگزار خواهد شد که حدود ۵۰ شرکت کپی‌رایت را برای خرید آثار به همراه دارند. غرفه کشور چین با چهار زبان در مجموع ۱۵ هزار اثر را ارائه می‌‎‌کند.

مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به حضور کشورهای مختلف در بخش بازار جهانی اشاره و ادامه داد: در این بخش نمایشگاه کتاب فرانکفورت، روسیه و عمان قرار دارند. غرفه مهمانان ویژه شامل پنج بخش درج کتب، نشست‌ها، بخش پذیرایی از علاقمندان، تصویرگری و معرفی چین خواهند بود.

دهقان‌کار: حذف فیزیکی بن کارت با جایگزینی کارت ملی هوشمند

ایوب دهقان‌کار در ادامه گفت: امسال با افزایش ۵۰ درصدی یارانه دانشجویی همراه بودیم و یارانه اساتید و موسسات علمی و پژوهشی نیز ۲ برابر شد.

بزرگترین غرفه نمایشگاه در اختیار «سوره مهر»/ ۱۴۱ هزار عنوان کتاب عمومی عرضه می‌شود

وی گفت: دانشجویان علاوه بر بن کارت نمایشگاه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت نمایشگاه از کارت ملی هوشمند خودشان به عنوان جایگزین بن کارت استفاده کنند. ما در این طرح به سمت حذف فیزیکی بن کارت می‌رویم؛ مراجعه کنندگان با استفاده از اپلیکیشن موبایلی می‌توانند از این نوع بن استفاده کنند.

این مسوول نمایشگاه عنوان کرد: امسال تدابیری برای رفع نقد کردن یارانه‌ها در نظر گرفته‌ایم که به اقتصاد نشر کمک خواهد کرد.

داریوش نوید کوهی: کتاب مظلوم نیست؛ مسوولین حمایت کنند

در ادامه این بازدید داریوش نوید کوهی مسوول کمیته علمی و فرهنگی در توضیحاتی گفت: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی جانبی در هفت سالن از روز اول نمایشگاه تا روز آخر نمایشگاه برگزار خواهد شد. رونمایی از تازه‌های کتاب، جلسه پرسش و پاسخ با نویسندگان از جمله برنامه‌های ماست.

بزرگترین غرفه نمایشگاه در اختیار «سوره مهر»/ ۱۴۱ هزار عنوان کتاب عمومی عرضه می‌شود

وی گفت: مردم ما از گذشته به کتاب علاقمند بوده‌اند و اینکه فکر کرده‌ایم کتاب در برابر سایر رسانه‌ها مظلوم است واقعیت ندارد و لذا چنین نیست چراکه جامعه و انقلاب م فرهنگی بوده و انتظار داریم وزارت فرهنگ و سایر دستگاه نمایشگاه کتاب را که یک کار دسته جمعی است را بیشتر کمک کنند.

اسماعیلی‌راد: بزرگترین غرفه نمایشگاه در اختیار «سوره مهر»

مهدی اسماعیلی‌راد معاون اجرایی نمایشگاه در ادامه با ارائه توضیحاتی گفت: امسال ۴۵۰ ناشر در بخش ناشران عمومی برای حضور در در نمایشگاه ثبت‌نام کرده ‌بودند.

وی درباره تخصیص متراژهای به غرفه‌ها عنوان کرد: از فضای مسقف مصلی امسال حدود ۳۰۰ متر فضا برای آسانسور و نماز قرار داده شده که در اختیار ما نیست. ما هرساله در این بخش ازدحام داریم و به همین خاطر از حجم فضای ناشران کاسته‌ایم. البته تخصصی متراژ غرفه‌ها براساس تعداد کتب تازه منتشر شده و توسط نرم افزار صورت گرفته است.

معاون اجرایی نمایشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره بزرگترین غرفه نمایشگاه کتاب تهران گفت: بزرگترین غرفه نمایشگاه کتاب با ۱۶۰ متر متعلق انتشارات «سوره مهر» است.

بزرگترین غرفه نمایشگاه در اختیار «سوره مهر»/ ۱۴۱ هزار عنوان کتاب عمومی عرضه می‌شود

اسماعیلی عنوان کرد: نمایشگاه امسال بخاطر بحث بارندگی خیلی جدی عایق ‌کاری شده تا مشکل بارندگی را در داخل چادرها نداشته باشم و بهترین و باکیفیت‌تریم چادرها در این بخش برای ایام برگزاری نمایشگاه به کار گرفته شده است.

وی گفت: در بخش آموزشی ۳۳ هزار متر فضا در اختیار ناشران است که ۱۷ هزار و ۴۴۵ کتاب را عرضه می‌کنند. در بخش دانشگاهی نیز ۴۲۸ ناشر ۶۷ هزار کتاب را عرضه می‌کنند. بخش کودک و نوجوان ۲۵۱ ناشر با در اختیار داشتن ۵ هزار ۹۰۰ متر فضای نمایشگاهی ۲۴ هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند. ۹۸۸ ناشر نیز در بخش عمومی با در اختیار داشتن ۱۳ هزار و ۸۰۲ متر فضا ۱۴۱ هزار و ۸۶۱ عنوان کتاب را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار