مدیرکل حفظ آثار استان کرمانشاه:

بیان خاطرات دفاع مقدس از تحریف آن جلوگیری می‌کند

سردار «مرادعلی محمدی» گفت: بیان خاطره از زبان کسانی‌که در هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، خطر تحریف دفاع مقدس را برای آیندگانی که این جنگ را ندیده‎اند کمتر می‌کند و از فراموشی تاریخ دفاع مقدس نیز جلوگیری‌ می‌کند.
کد خبر: ۳۴۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ - 20April 2019

خاطرات دفاع مقدس باعث جلوگیری از فراموشی تاریخ آن نمی شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیین رونمایی از کتاب «بربلندای کورک» که در آن خاطرات سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا شاهویسی» از سال‌های دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است، امروز (شنبه 31 فروردین‌ماه) با حضور جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس در مسجد شهید علیرضا عاصمی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، سردار «مرادعلی محمدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار داشت: این کتاب خاطرات شفاهی سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا شاهویسی از دوران کودکی تا پایان سال‌های دفاع مقدس است که در قالب خاطرات شفاهی توسط «آذر آزادی» تدوین و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در سال 97 به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: بیان این خاطرات از زبان کسانی‌که در هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، خطر تحریف، ابهام و اشتباه و کج فهمی‎ها را برای آیندگانی که جنگ را ندیده‎اند کمتر می‌کند و  از فراموشی تاریخ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت جلوگیری می‌کند.

سردار محمدی در پایان با بیان این‌که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه آماده ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس است، از رزمندگان و پیشکسوتان مجتمع فرهنگی شهید عاصمی خواست تا با تشکیل شورای خاطره نگاری، خاطرات و اسناد خود را از آن دوران ثبت و ضبط کنند.

در ابتدای این مراسم، ملکی و بهروز حقیقی به روایت خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند و در ادامه از کتاب بر بلندای کورک رونمایی و از راوی کتاب و نگارنده آن با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار