بازخوانی اندیشه‌های شهید بهشتی (ره)؛

اولویت محل فعالیت تشکل اسلامی باید مسجد و مدرسه باشد

شهید بهشتی معتقد بود اولویت محل فعالیت تشکل اسلامی باید مسجد و مدرسه باشد، چون این اماکن جای سیاست‌بازان و سیاست‌پیشگان نیست.
کد خبر: ۳۴۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ - 23April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از آنا، از منظر شهید بهشتی اگر رابطه اعضای تشکل، در سمت‌های مختلف رابطه برتری‌جویی، تفوق‌طلبی و بزرگی‌طلبی باشد و بگوید اگر در راه ریاست‌طلبی و برتری‌جویی کشته شویم، تازه مرگ مردانه است؛ اگر کسانی در تشکل با این روحیه بودند که تشکل آن وقت حزب‌الشیطان و نه حزب‌الله است.

اما اولویت فضای کار تشکیلاتی کجا باید باشد و چرا این انتخاب باید انجام شود.

بر اساس سخنان شهید بهشتی که در کتاب تشکل حق منتشر شده، عنوان شده است که: تشکیلات اسلامی تراز انقلاب باید رابطه اول با قدرت که کسب آن برای توفق‌طلبی است را نفی کند و رابطه دوم را که همانا استفاده از قدرت به‌منظور انجام خدمت بهتر و مؤثرتر به خلق برای رضای خدا است، برقرار کند.

وی در ادامه سخنان خود می‌افزاید: به این ترتیب است که ما می‌توانیم بگوییم حوزه‌های فعالیت تشکل انقلابی و اسلامی باید در مسجد باشد، در درجه اول برای اینکه چنین حوزه فعالیتی واقعاً سازنده روح الهی و اخلاق است و سیاستش، سیاست الهی است. سیاست علوی است نه سیاست اموی، سیاست معاویه نیست، سیاست علی (ع) است.

شهید بهشتی اعلام می‌کند: در اینصورت هر کاری که تشکل می‌کند عبادت است بنابراین ما گفتیم نخستین محل در هر منطقه برای تشکل، اول مسجد‌ها و مدرسه‌ها است؛ چون سازندگی باید داشته باشد. مسجد و مدرسه جای سیاست‌بازان و سیاست‌پیشگان نیست، جای مجاهدان راه حق است به انواع جهاد است و این در سیمای گفتار و رفتار اعضای تشکل باید نشان داده شود حاملان و نور الهی باشند؛ این روح تشکیلات است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار