وزیر نفت در صحن علنی مجلس:

آمریکا قادر به تضعیف صنعت نفت ایران نیست

بیژن زنگنه با اشاره به اقدام اخیر دولتمردان آمریکایی مبنی بر لغو معافیت‌های نفتی ایران گفت: آمریکا قادر به تضعیف صنعت نفت ایران نیست.
کد خبر: ۳۴۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ - 23April 2019

غرب قادر به تضعیف صنعت نفت ایران نیستبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه نوبت عصر امروز (سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی، سوال هدایت‎الله خادمی نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک از وزیر نفت در دستورکار صحن علنی قرار گرفت.

بیژن زنگنه وزیر نفت به منظور پاسخگویی به سوال این نماینده در صحن علنی حضور پیدا کرد و با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: تمام تلاش دولت آمریکا این است که به طرق مختلف صنعت نفت ما را مورد هدف قرار داده و از این طریق بتواند اقتصاد ما را نابود کند.

وی با توجه به این نکته که برای مقابله با اقدامات دولتمردان آمریکایی راهکارهای مهمی داریم، افزود: دولتمردان آمریکایی بدانند که قادر نیستند صنعت نفت ما را تضعیف کنند.

وزیر نفت میعانات گازی را از موثرترین عامل در رونق صنعت نفت کشور توصیف کرد و گفت: در سال ۹۱ متوسط تولید گاز کشور ۶۲۰ میلیون متر مکعب بود که این رقم در سال ۹۷ به میزان ۸۵۰ میلیون متر مکعب رشد کرد، همچنین در سال ۹۱ تولید گاز در پارس جنوبی از ۲۴۱ میلیون متر مکعب به ۵۳۲ میلیون متر مکعب در سال گذشته ارتقا یافت که این موارد مهم‌ترین عامل در پویایی صنعت نفت ماست.

این مقام مسوول با بیان اینکه وزارت نفت در گازرسانی به مناطق محروم و دورافتاده بسیار شایسته عمل کرد، افزود: امروز در کشورمان گازرسانی به مناطق روستایی از ۵۴ درصد به ۷۹ درصد رشد داشته است؛ لذا امروز بیش از ۹۴ درصد مردم کشورمان از نعمت گاز بهره‎مند هستند.

وزیر نفت با توجه به اینکه بازار نفتی جهان بدور از حضور ایران فلج است، گفت: امروز با اتکا به ظرفیت‌های داخلی توانسته‌ایم بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش حمل و نقل را به مصرف سوخت بنزین اختصاص دهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران سومین تولیدکننده گاز جهان است، گفت: تامین گاز به عنوان خوراک و سوخت پتروشیمی و فولاد از اقدامات مهم ما بوده است.

زنگنه افزود: انعقاد قرارداد‌های گازی با ترکیه، عراق و ارمنستان به میزان ۶۰ میلیون متر مکعب باعث شده که آمریکایی‎ها در تحقق اهداف خود ناکام بمانند؛ چراکه ما در صنعت نفت مشتریان سنتی و قدیمی خود را از دست نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه پاکستانی‌ها در انعقاد قرارداد‌های گازی با ما تحت فشار‌های دولت آمریکا هستند، گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته با دولت پاکستان این موانع به زودی برطرف خواهد شد و هیچ مشکلی برای انعقاد قرارداد با این کشور نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار