سردار فتحیان:

پزشکان فارس، نقش به‌سزایی در دفاع مقدس داشتند/ ساخت بیمارستان صحرایی از ابتکارات پزشکان بود

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ساخت ده‌ها بیمارستان صحرایی یکی از ابتکارات پزشکان ما در دوران دفاع مقدس بود که از بسیاری از تلفات انسانی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۳۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 22November 2014

پزشکان فارس، نقش به‌سزایی در دفاع مقدس داشتند/ ساخت بیمارستان صحرایی از ابتکارات پزشکان بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، سردار نصرالله فتحیان در نخستین یادواره 370 شهید بهداری رزمی و جامعه پزشکی فارس در شیراز گفت: در دفاع مقدس به ازای هر 18 هزار نفر، یک پزشک داشتیم و تعداد تختهای بیمارستانها بسیار کم بود.

وی افزود: پزشکان، بهیاران، امدادگران، پرستاران و رانندگان آمبولانس از فعالترین گروههای حاضر در دوران دفاع مقدس بودند که بیشترین حضور را در جبهههای حق علیه باطل داشتند.

سردار فتحیان تاکید کرد: در سالهای دفاع مقدس پنج استانی که مورد هجوم مستقیم رژیم بعثی قرار گرفتند، امکانات پزشکی ناچیزی داشتند و استان فارس با اعزام نیروهای ماهر و متخصص توانست به کمک رزمندگان و آسیبدیدگان بشتابد و از ورود آسیبهای بیشتر جلوگیری کند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در هیچکدام از جنگهایی که در دنیا اتفاق افتاد، حضور این جمعیت از جامعه پزشکی را ندیدیم و پزشکان ما در دوران دفاع مقدس حداقل دو ماه در جبههها حضور داشتند و به مداوای مجروحان پرداختند.

وی بیان داشت: ساخت دهها بیمارستان صحرایی یکی از ابتکارات پزشکان ما در آن دوران بود که از بسیاری از تلفات انسانی جلوگیری کرد.

سردار فتحیان ادامه داد: در عملیات فتحالمبین 25 هزار تخت در نقاهتگاهها برپا شد که مجروحان بیش از 100 گردان در این نقاهتگاهها درمان شدند و بار دیگر به یاری رزمندگان شتافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار