رضایی:

اقدام آمریکا جنگ اقتصادی تروریستی است و به‌موقع واکنش نشان خواهیم داد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر بخواهیم از نفت در صنعت‌مان استفاده کنیم نه‌تن‌ها یک قطره از آن را نباید بفروشیم بلکه باید روزانه یک میلیون بشکه صادر کنیم، گفت: بنابراین هنوز تولید ما راه نیفتاده است، ولی چون این کار به یک فرصت نیاز دارد، اقدام آمریکایی‌ها یک جنگ تروریستی اقتصادی است و ما حتماً عکس‌العمل نشان خواهیم داد.
کد خبر: ۳۴۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ - 24April 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه) در نشست خبری پس از جلسه این مجمع اظهار داشت: اقدام آمریکا درباره فروش نفت ایران دو جنبه دارد. این فشار‌ها از یک طرف موجب می‌شود دولت و مجلس و ملت پرافتخار ما، به خود تکیه کرده و به‌جای اینکه نفت خام صادر شود در صنعت از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از نفت در صنعت‌مان استفاده کنیم نباید یک قطره از آن را بفروشیم گفت: هنوز تولید ما راه نیفتاده است، ولی چون این کار به یک فرصت نیاز دارد و اقدام آمریکایی‌ها یک جنگ اقتصادی -تروریستی است؛ به موقع واکنش نشان خواهیم داد.

رضایی ادامه داد: اولین کسی که از این موضوع ضرر خواهد کرد دولت آمریکا خواهد بود لذا بهتر است دست از شیطنت بردارند و گرنه ملت بزرگ ایران واکنش نشان خواهد داد.

وی افزود: البته فعلاً چیزی نمی‌گوییم، ولی در زمان لازم آنرا اعلام خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها بدانند این اقدامات ناجوانمردانه که می‌گویند می‌خواهیم کاری کنیم که دولت ایران حتی نتواند حقوق کارکنانش را بدهد، بدون شک بی پاسخ نخواهد ماند و ما دست روی دست نخواهیم گذاشت. امیدواریم عقلا و اندیشمندان آمریکا، ترامپ را از این تصمیم برحذر دارند.

وی در بخشی دیگر از نشست خبری با اشاره به مصوبات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز هم جلسه مجمع را داشتیم، هم جلسه هیئت عالی نظارت را.

رضایی ادامه داد: در جلسه مجمع تشخیص، بحث زمانبندی مصلحت مطرح شد. یعنی جایی که بین شورای نگهبان و مجلس اختلاف وجود دارد و به مجمع درخواست کمک می‌دهد، دخالت و مصلحتی که مجمع تشخیص می‌دهد باید زمان داشته باشد. در جلسه قبلی مجمع، زمان ۱۰ سال تعیین شد. اما دو نوع مصوبات مصلحتی وجود دارد که باید تعیین تکلیف می‌شد.

وی با بیان اینکه برخی مصوبات مربوط به قوانین زمان‌دار است مثل بودجه یا طرح‌های آزمایشی که پنج ساله یا بیشتر است، اظهار داشت: مجمع در جلسه امروز تصمیم گرفت زمان مصلحت، همان زمان مدنظر مجلس باشد مگر بنا به ضرورت و نیاز، زمان دیگری را تعیین کند و گرنه زمانی که در مصوبه مجلس قید شده، همان را تعیین می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ماده دیگر به برخی مصوبات مجلس مربوط می‌شود که مختص به قرارداد‌های بین‌المللی است که شرایط خاص خودش را دارد و آن را هم تصویب کردیم که زمان مصلحت آن همان زمانی باشد که مجلس قید می‌کند مگر در موارد استثنا.

وی افزود: موضوعی که امروز به کمیسیون ارجاع داده شد این بود که وقتی زمان مصلحت یک مصوبه به پایان می‌رسد، مجمع چه تصمیمی درباره ادامه آن بگیرد. این موضوع نیاز به بررسی در کمیسیون دارد.

رضایی با اشاره به نشست هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو ایراد و ابهام در ارتباط با قانون لایحه خاک وجود داشت که مجلس یکی را اصلاح کرد و درباره آن رای گرفتیم و به مجلس اعلام خواهیم کرد که ایراد اول برطرف شده است.

وی ادامه داد: ایراد نخست که به موضوع توقف واحد‌های آلوده کننده مربوط می‌شد که توسط مجلس رفع شد، ولی مجلس فقط به واحد‌های آلوده کننده‌ای اشاره کرده بود که به طور موقت متوقف شده‌اند و به واحد‌های دائم اشاره نکرده بود. این موضوع ابهام جدیدی ایجاد کرده بود که مجلس ان‌شاءالله ابهام این مورد را هم برطرف کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارتباط بین تروریستی خواندن سپاه و تصویب لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص گفت: این نقشه توسط دشمن طراحی شده بود که لوایح مرتبط با FATF در کشور به صورت کامل به تصویب برسد و ما جزو آن قرار گیریم و پس از آن، آن‌ها چند اقدام را صورت دهند که از جمله آن اقدامات می‌توان به تحریم بانک مرکزی، صداوسیما و تروریستی خواندن سپاه اشاره کرد.

وی افزود: ما این موضوع را قبل می‌دانستیم. به همین دلیل بود که تصویب لوایح FATF به کندی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش رفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها