به گزارش گروه اجتماعی دفاعپرس، حجتالاسلام «هادی صادقی» معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاههای نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر، دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.
وی افزود: رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: گاهی کثرت کار و مراجعات زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند؛ ولی گاهی نیز ممکن است فشار کار باعث میشود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.
حجتالاسلام صادقی بیان کرد: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه کرد و به تصویب رساند که از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی شد.
وی هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مد نظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببینیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: ما میخواهیم برخوردهای ناروا اصلا وجود نداشته باشد و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت مردم افزایش یابد.
انتهای پیام/ 231