کیانیان:

جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر تعریف و کارکرد متفاوتی دارند

مدیر کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر، از تعریف و کاربرد متفاوت دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر گفت.
کد خبر: ۳۴۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ - 27April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رضا کیانیان در گفت‌وگو با آنا درباره میزان رضایت خود از نحوه برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار داشت: اسم من رضا است؛ یعنی درمجموع همیشه راضی هستم! من به دوستان خبرنگار دیگر هم گفته‌ام؛ اهالی رسانه برای اظهارنظر در این زمینه نسبت به من و همکارانم اولویت دارند، چرا که در روز‌های برگزاری جشنواره شرایط، امکانات و کیفیت برگزاری را دیده‌اند. برای مردم هم شاید جالب‌تر باشد که افرادی بیرون از جشنواره درباره آن قضاوت کنند.

این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون عنوان کرد: با این حال اگر بخواهم من هم نظری بدهم، در مجموع باید بگویم کار عوامل برگزاری واقعاً خوب بوده است. نکته‌ای که برای ما خیلی مهم بود نظم در برگزاری بخش‌ها و برنامه‌های مختلف بود. اینکه وقت مهمانان، هنرمندان و هنرجویان هدر نرود، برای ما اهمیت داشت.

مدیر کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: یکی از دلایل این نظم هم به ماهیت مخاطبان جشنواره بازمی‌گردد. ما اینجا شاهد حضور علاقه‌مندان واقعی سینما بودیم.

کیانیان در توضیح این موضوع گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر یک باشگاه هواداران دارد که در طول سال علاقه‌مندان به سینما و هنرجویان این رشته در آن ثبت‌نام می‌کنند. از بین چند هزار متقاضی، تعدادی کارت می‌گیرند و با یک سری تسهیلات و تخفیف‌ها، فیلم‌های جشنواره را می‌بینند؛ در نتیجه در بین مخاطبان، افراد گذری که صرفاً برای تماشای فیلم و سرگرمی به پردیس چارسو یا سالن‌های دیگر بیایند، نداشتیم. مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر کسانی هستند که از این موقعیت خوب استفاده می‌کنند یعنی یا دانشجوی سینما و یا فیلم‌بین‌های حرفه‌ای هستند.

مدیر کاخ سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر بیان کرد: شما در روز‌های برگزاری جشنواره حتماً دیدید که در پردیس چارسو اعضای باشگاه، صاحبان آثار و اساتید در هر گوشه‌ای مشغول صحبت و تبادل‌نظر بودند. همین‌طور که باهم قدم می‌زدند چیزی هم یاد می‌گرفتند. پنل‌های تبادل تجربه و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف، منظم و به‌موقع برگزار شد. هرکدام از بچه‌های باشگاه می‌توانستند آزادانه در پنل‌ها حاضر شوند و پرسش‌های خود را با کارشناسان و هنرمندان مطرح کنند. کلاس‌های دارالفنون را هم به‌صورت تخصصی برگزار کردیم.

کیانیان درباره ایده ادغام دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر نیز گفت: من نظر شخصی خودم را می‌گویم؛ جشنواره ملی یک تعریف دارد و جشنواره جهانی هم یک تعریف دیگر، در نتیجه این دو جشنواره حتماً باید جدا از هم برگزار شود. این موضوع صرفاً به خاطر گستردگی و مشکلات برگزاری نیست، بلکه از نظر محتوا و مخاطبان هم دو کاربری و بستر متفاوت دارند و ترکیب آن‌ها مثل ترکیب آب و روغن است. جشنواره‌های جهانی و ملی حتماً باید از هم جدا باشند.

لازم به ذکر است، سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها