دبیر علمی همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

۴۷ درصد مقالات ارسالی به همایش در حوزه انقلاب اسلامی است

دبیر بخش علمی حوزه انقلاب اسلامی در همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: همزمانی برگزاری این همایش با محدودیت‌های اخیر آمریکا علیه ایران یک پیام علمی - تحلیلی را می‌تواند در خصوص واقعیت‌های نهادینه شده و هنجاری انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی منعکس کند.
کد خبر: ۳۴۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ - 27April 2019

۴۷ درصد مقالات در حوزه انقلاب اسلامی است/ یک پیام علمی – تحلیلی در سطح بین‌المللی داریمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ابراهیم متقی دبیر بخش علمی حوزه انقلاب اسلامی در نشست خبری همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه انقلاب اسلامی ۵۲ مقاله، در بخش تئوریک، تحلیلی و فرایندی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. هدف از این حوزه، تبیین و تفسیر رابطه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شکل‌بندی‌های تحولات اجتماعی، منطقه‌ای و بین‌‎المللی براساس انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: فراخوان همایش در سه حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام شد. ۴۷ درصد مقالات ارسال شده مربوط به حوزه انقلاب اسلامی است که نشاندهنده این است که مراکز علمی و دانشگاهی تلاش دارند تا ادبیات انقلاب اسلامی را در سطح کلاسیک و علمی ترویج تبیین کنند.

متقی با بیان این که واقعیت انقلاب اسلامی با واقعیت‌های اجتماعی در محیط منطقه‌ای پیوند خورده است، عنوان کرد: شاید یکی از موضوعاتی که در ادبیات سیاسی جهان طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته، بازتاب‌های انقلاب اسلامی بوده است که تحلیلگران بزرگی به این موضوع پرداخته‌اند تا ماهیت و کارکرد‌های انقلاب اسلامی را تبیین و پیامد‌های آن را بیان کنند.

دبیر بخش علمی حوزه انقلاب اسلامی در همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دو رویکرد در مورد انقلاب اسلامی به وجود آمده است. در رویکرد داخلی به ماهیت مردمی انقلاب اسلامی تاکید دارد. در رویکرد خارجی، اسرائیل، عربستان و ایالات متحده تلاش دارند تا برای توقف شکوفایی انقلاب اسلامی، محدودیت‌های بیشتری را برای اقتصاد ملی ایجاد کنند و برخی رفتار‌های خصمانه‌ای را با نهاد‌های سازمانی کشور انجام دهند.

وی با اشاره به تاثیر این همایش در سطح ملی و جهانی، اظهار کرد: در این همایش، موضوعات انقلاب اسلامی در سطح ملی مورد تبیین قرار می‌گیرد، طبیعی است که این پیام را خواهد داشت که انقلاب اسلامی ریشه‌های عمیق و بنیادی دارد. مقالات حوزه انقلاب اسلامی به مسائلی همچون حقوق شهروندی، مسائل قومیت، زنان و انقلاب اسلامی و ادبیات انقلاب اسلامی اشاره کرد که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی امروز یک پدیده نیست بلکه یک مجموعه فراگیری است که ساختار اجتماعی با آن درگیر شده است و به گونه‌ای نیست که اراده یک قدرت بزرگ جهانی یا اقدامات تهاجمی آن‌ها بتواند بر سرنوشت یک جامعه یا ملت تاثیر قالب توجهی به جا بگذارد.

متقی خاطرنشان کرد: همزمانی برگزاری همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محدودیت‌های جدید آمریکا علیه ایران یک پیام علمی - تحلیلی را می‌تواند در خصوص واقعیت‌های نهادینه شده و هنجاری انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی منعکس کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار