آصفری:

آمریکا دیگر به برجام بازنمی‌گردد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند در صورت پیروزی یک دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، واشنگتن به برجام بازمی‌گردد، ناشی از نوعی خوشبینی و نادیده گرفتن ماهیت عنادآمیز رژیم آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است.
کد خبر: ۳۴۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 28April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از میزان، با اشاره به تبلیغ و القاء برخی افراد و جریان‌ها در داخل و خارج مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی یک چهره دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، اظهار داشت: همه جناح‌ها و طیف‌های سیاسی آمریکایی، چه دموکرات و چه جمهوریخواه در دشمنی و اتخاذ رویکرد خصمانه در قبال ایران، اشتراک نظر و عمل دارند؛ البته ممکن است روش‌ها و تاکتیک‌های اعمال دشمنی‌شان تفاوت داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تصریح کرد: مادامی که هیئت حاکمه آمریکا تحت نفوذ و سیطره لابی‌های صهیونیستی است، متعارف و معقول شدن رویکرد واشنگتن در قبال ایران، تحقق ناپذیر است.

آصفری با اشاره به موضوع برجام و احتمال بازگشت آمریکا به آن با یک رئیس‌جمهور دموکرات، گفت: آمریکایی‌ها چه با سردمداری جمهوریخواهان و چه با دست فرمان دموکرات‌ها، به برجام بازنمی‌گردند چرا که ایران به تعهدات خود ذیل برجام پایبند است و متعاقب آن، محدودیت‌های هسته‌ای ما برقرار است، از طرفی دیگر نیز آمریکا از زیر بار تعهدات برجامی خود شانه خالی کرده است.

وی تاکید کرد: هیئت حاکمه آمریکا اعم از جمهوریخواهان و دموکرات‌ها غیر از حرف زور هیچ استراتژی‌ای ندارند و منطقشان مبتنی بر زورمداری است؛ لذا زمانی می‌توانیم حرف خود را به آن‌ها بقبولانیم که به لحاظ زیرساخت هسته‌ای، توسعه بیشتری پیدا کنیم و رویکردمان در سیاست خارجی تهاجمی باشد.

این نماینده سابق مجلس بیان داشت: اینکه عده‌ای می‌گویند در صورت پیروزی یک دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، واشنگتن به برجام بازمی‌گردد، ناشی از نوعی خوشبینی و نادیده گرفتن ماهیت عنادآمیز رژیم آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است.

آصفری خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در عرصه سیاست داخلی آمریکا رخ دهد، سردمداران رژیم آمریکا دست از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران برنخواهند داشت و این رویکرد تخاصم‌آمیز آن‌ها نیز به جمهوریخواه یا دموکرات بودن رئیس کاخ سفید ارتباطی ندارد بلکه یک رویکرد ثابت در هیئت حاکمه آمریکاست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها