مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور:

«مرز خسروی» آماده‌ترین مرز برای تردد زوار اربعین است

«مهدی جمالی‌نژاد» گفت: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند حجم زیادی از عبور و مرور زوار را به خود اختصاص دهد و بسیار راهگشا باشد و خسروی آماده‌ترین مرز برای تردد زوار اربعین است.
کد خبر: ۳۴۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ - 30April 2019

کمیته زیرساخت را مهمترین کمیته ستاد اربعین دانستبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مهدی جمالی نژاد» مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین دیروز (دوشنبه نهم اردیبهشت) در نشست ستاد اربعین استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: کمیته زیرساخت را مهمترین کمیته ستاد اربعین دانست و لازم است در بستر راه‌های مواصلاتی کارهای شایسته ای صورت بگیرد و زیرساخت‌ها به گونه‌ای باشد که در تمام ایام سال قابلیت استفاده داشته باشد.

جمالی نژاد ادامه داد: این زیرساختها باید طوری باشد که به ظرفیتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف از جمله بحث گردشگری تبدیل شود.

وی ضمن تأکید بر تقویت پایانه‌های مرزی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال ویزای عراق رایگان است پیش بینی می‌شود تعداد زائرین بیش از سالهای گذشته باشد.

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور ابراز داشت: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند حجم زیادی از عبور و مرور زوار را به خود اختصاص دهد و بسیار راهگشا باشد و خسروی آماده‌ترین مرز برای تردد زوار اربعین است.

لزوم فراهم کردن زیرساخت های مسیر زائران اربعین حسینی در کرمانشاه

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در ادامه جلسه گفت: استان کرمانشاه از دیرباز محل تردد زائرین کربلا و آقا امام حسین (ع) است و بزرگان دینی همواره خاطراتی از عبور از این مسیر را در ذهن دارند.

وی افزود: اگر فرض کنیم که مرز خسروی بازگشایی نشود 70 درصد زائرینی که به سمت مهران می‌روند از استان کرمانشاه عبور می‌کنند که لازمه آن مهیا کردن زیرساخت‌های لازم است.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: مردم مهمان نواز این استان با استقرار موکب هایی در راستای خدمات رسانی به زائرین قدم بر داشته و خدمات را به خوبی مدیریت می‌کنند.

وی راه آهن را کمک مؤثری برای جابجایی زائرین دانست و گفت: البته وضعیت واگن‌های آن نامناسب است و تقاضا داریم تعداد واگن‌ها را زیاد و نسبت به اصلاح و بهبود آنها دستورات لازم را صادر کنند.

بازوند خاطر نشان کرد: سیل اخیر به زیرساخت‌ها خساراتی وارد شد که لازم است نسبت به اصلاح آنها تلاش شود تا مسیر برای تردد ایمن شود و شاهد تصادف و مشکلات راه نباشیم.

وی نسبت به بازگشایی مرز خسروی جهت عبور زائرین اربعین ابراز امیدواری کرد و عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای با نخست وزیر عراق منعقد شد و با اطلاعاتی که روزانه گرفته می‌شود شاهد پیگیری طرف مقابل هم هستیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: طرف عراقی اعلام کردند یکسری کانکس و امکانات لازم دارند که ما تعدادی کانکس برای آنها فراهم کردیم.

وی بیان داشت: همچنین احتمال دارد کمکی برای اصلاح 10 تا 12 کیلومتر جاده در خاک عراق نیاز باشد که لازم است مجوزی از طرف مسئولین ذیربط صادر شود که از شرکت‌های ایرانی برای اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در سنوات گذشته ارتش، سپاه و مرزبانی در بحث زیرساخت‌ها و پارکینگ‌ها همکاری قابل قبولی داشتند.

وی افزود: برای شهرستان قصرشیرین نیاز به یک معین داریم تا بتوانیم اگر مشکلی در بخش زیرساخت‌ها و دیگر موارد بود آنها را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار