ذوالفقاری در همایش معاونین سیاسی استانداری‌ها تاکید کرد؛

ضرورت مقابله جدی با جرم در فضای مجازی

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: جرم در فضای مجازی رو به افزایش است و شورای تامین استان‌ها باید با آن مقابله کند.
کد خبر: ۳۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ - 30April 2019

تجمعات صنفی مردم مشکل امنیتی به حساب نمی‌آیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: سخن را با بررسی مسائل امنیتی سال ۹۸ آغاز می‌کنم که بسیار مهم است، سال ۹۷ از لحاظ اقدامات یک جانبه که توسط آمریکا صورت گرفت بسیار ویژه بود.

وی با بیان اینکه آمریکا اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای را از اردیبهشت سال گذشته انجام داد، افزود: آن‎ها کارهای مختلفی از خروج از برجام تا مقابله با فروش نفت ایران را صورت دادند و در ادامه گستاخی‌هایشان سپاه پاسداران را تحریم کردند که این در تاریخ بشر بی‎سابقه است، البته مردم و مسئولین نیز پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند تا با تقویت موضوعات تروریستی و امنیتی اوضاع کشور را بهم بریزند. در سال ۹۷ موضوعات اجتماعی همچون تابستان داغ را پشت سر گذاشتیم. مردم نسبت به امنیت حساس هستند و واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در این برهه نباید از تلاش‌های مسئولین ذیربط هم چشم‎پوشی کرد. سال گذشته ده‌ها گروه تروریستی طراحی شده بودند تا اوضاع کشور را بهم بریزند. البته اقدام تروریستی با حمله انتحاری متفاوت است. همان‎طور که می‌دانید اقدام انتحاری از لحاظ امنیتی کار بزرگی به حساب نمی‌آید. اینکه به اتوبوس نظامیان ما حمله انتحاری کنند و فرار کنند، از همین نوع است.

معاون امنیتی وزارت کشور اظهار داشت: در نظرسنجی‌هایی که انجام دادیم، مردم نسبت به امنیت رأی بالایی دادند و این موضوع مهم است. همه می‌دانیم که سال گذشته چقدر از لحاظ امنیتی سخت بود. امسال هم شرایط امنیتی خوبی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم ما، تجمعات صنفی بود که همیشه به درگیری می‌انجامید ولی امروز شاهدیم که مردم برای مطالبات خود تجمع می‌کنند و دیگر این موضوع مشکل امنیتی به حساب نمی‌آید، چراکه مردم به صورت مسالمت‎آمیز مطالبات خود را طلب می‌کنند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات درباره انتخابات مجلس، گفت: امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید از امروز شروع کنیم، چراکه فراهم کردن امنیت فرآیندی دارد، لذا ما از اکنون امنیت انتخابات را فراهم کرده و با جدیت اعمال قانون را باید شروع کنیم.

وی درباره جرائم پیش‌آمده در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی یا حقیقی جرم، جرم است لذا شورای تامین استان‌ها باید عنایت ویژه‌ای به این قضیه داشته باشند، جرم در فضای مجازی رو به افزایش است و باید با آن مقابله کرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه مسئله کنترل جرائم مسئله مهمی است، تاکید کرد: شورای هماهنگی برای مسائلی مانند درگیری و نزاع‌هایی که منجر به قتل می‌شود، توجه داشته باشد و پرونده‌ای برای چنین جرائمی باز شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار