سازمان ملل: بحران یمن قابل وصف نیست

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بحران یمن را غیرقابل وصف خواند.
کد خبر: ۳۴۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ - 01May 2019

سازمان ملل: بحران یمن قابل وصف نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه الجزیره، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به بحران یمن اظهار داشت: بحران انسانی یمن فراتر از توصیف است و ما در سازمان ملل خواستار توقف این بحران هستیم.

وی افزود: غیرنظامیان در یمن از قتل و کشتار در مراکز غیرنظامی، پزشکی و مدارس و همچنین از تداوم کاهش کمک‌های بشردوستانه رنج می‌برند.

دوجاریک ادامه داد: مارتین گریفیث فرستاده سازمان ملل به یمن با ورود به گفت‌وگو برای پایان دادن به این بحران انسانی تلاش می‌کند و دبیرکل سازمان ملل نیز از وی حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری میلادی کمک‌های اولیه را میان ۲۵۰ هزار آواره در اثر جنگ یمن توزیع کرده است.

این نهاد بین‌المللی در ادامه آورده است: آوارگان در یمن غالبا مایحتاج اولیه زندگی را در اختیار ندارند و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به منظور پاسخگویی به نیازهای آوارگان یمنی کمک‌های خود را میان ۲۵۰ هزار آواره توزیع کرده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ادامه نوشت: این کمک‌ها شامل اقلام اساسی مربوط به خانه از جمله، پتو، وسایل خواب و آشپزخانه بوده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار