سرلشکر جعفری در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی:

کل مناطق فلسطین اشغالی زیر پوشش موشک‌های مقاومت است/ مقاومت در مقابل نظام سلطه عامل اقتدار ما است، نه مسائل مادی

فرمانده کل سپاه گفت: امروز همه مناطق فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب زیر پوشش موشک‌های مقاومت قرار دارد و این نشانه پایان عمر رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۳۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳ - 24November 2014

کل مناطق فلسطین اشغالی زیر پوشش موشک‌های مقاومت است/ مقاومت در مقابل نظام سلطه عامل اقتدار ما است، نه مسائل مادی

با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج بدون تردید در همه عرصههای فعالیت اجتماعی نقشی تعیینکننده و اساسی دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش همهجانبه بسیجیان در عرصههای مختلف جمهوری اسلامی تصریح کرد: بسیج نهتنها درعرصه دفاعی و امنیتی نقشآفرین بوده، بلکه در عرصههای دیگر ازجمله جهاد فرهنگی، علمی، سازندگی، مردمیاری و محرومیتزدایی فعالیت چشمگیری دارد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بعد از نقشآفرینی بسیج در عرصههای دفاعی امنیتی که برای نظام بسیار تعیینکننده بود، جهاد سازندگی نیز شباهت زیادی به عرصه دفاعی دارد و بسیار تعیینکننده است؛ چون در شرایطی که دشمنان ما روی تحریم و جنگ اقتصادی متمرکز هستند تا مردم ما را دچار تردید کنند، محرومیتزدایی بسیار اثرگذار است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: فعالیت کردن در این عرصه محتاج ایثار و دور شدن از راحتطلبیهای دنیا است.

وی بیان کرد: از حدود 8 سال پیش بسیج با تاکید پی در پی رهبر معظم انقلاب جای خود را در عرصه تولید باز کرد و امروز بهصورت گسترده در حال فعالیت است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چند نکته وجود دارد که بهخوبی درک نمیشود و یا نمیخواهند درک کنند، گفت: منظور از کسانی که نمیخواهند این مسائل را درک کنند بیشتر مسئولین در سطوح مختلف نظام هستند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: رمز اصلی انقلاب و نقطه برجسته آن توجه به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و راهی است که مقام معظم رهبری نشان میدهند؛ رابطه بین مردم با امام امت رابطه دلی و اعتقادی است و پیام 9 دی در پایان فتنه 88 نیز همین بود.

وی با بیان اینکه بین مردم و مقام معظم رهبری، مسئولین در ردههای مختلف نظام حضور دارند، تصریح کرد: مسئولین در همه سطوح دچار این مشکل میشوند که به آن مبانی اصلی قدرت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی توجه نمیکنند؛ ما بر اساس این مبانی است که امروزعزت و اقتدار پیدا کردهایم.

فرمانده کل سپاه با تقسیم مسوولین به دو دسته انتصابی و انتخابی بیان داشت: وابستگی مسئولین به اراده مسئول بالاتر و یا به آرای مردم مشکلی را برای فعالیت مسئولین در نظام جمهوری اسلامی بهوجود آورده و باعث شده که آنان از عمل به تکلیف الهی فاصله بگیرند و توجهشان به مسئول بالاتر و یا به مردم متمرکز شود.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: هرچند توجه به مردم خوب است، اما با این نگاه تنها میتوان به بخشی از خواستههای مردم توجه کرد. رفاه، امنیت و معیشت، بخشی از خواست مردم ما است. البته در مبانی دینی ما نیز به امر معیشت تاکید شده است، اما در این بین به این نکته توجه نداریم که خاستگاه اصلی مردم ما ارزشها و اصول و باورهایی است که بر اساس آن انقلاب کردند، اما برخی به این مولفه اصلی قدرت ما که توجه به ارزشهاست و اصول دینی است توجه نمیکنند.

وی افزود: اختلاف دیدگاهها در راهبردهای اساسی از همینجا شروع میشود. باید توجه توأمان به نیازهای عادی، معنوی و انقلابی مردم صورت گیرد.

فرمانده کل سپاه با بیا ن اینکه نکته دیگری که ما را دچار مشکل میکند عدم توجه به مولفههای قدرت است تصریح کرد: امروز دوست و دشمن به اقتدار جمهوری اسلامی اذعان میکنند و این اقرار روز به روز بیشتر میشود.

سردار جعفری با طرح این سوال که مولفه اصلی اقتدار چیست؟ تاکید کرد: مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و زیادهخواهان باعث اقتدار ما است، نه مسائل اقتصادی مانند نفت.

وی با بیان این نکته که باورهای مردم ما برگرفته از فرهنگ شیعی و ایرانی است، تاکید کرد: ایرانیها اقتدارطلب هستند و این یک موهبت الهی است؛ وقتی مردم ما میبینند ایران مقتدر است و مقابل قدرت برتر مادی این روزهای دنیا میایستد این نظام را دوست دارند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردم ما حاضرند پای این خاستگاه اصلی و غیر مادی بایستند و سختیها را تحمل کنند؛ این موضوع در 36 سال بعد از انقلاب ثابت شده است، اما توسط برخی فهم نمیشود.

سرلشکر جعفری در ادامه گفت: برخی مسئولین در تفکری اشتباه، نیاز مادی را به نیازهای اعتقادی ترجیح میدهند؛ البته معیشت هم مهم است، اما مشکل از اینجا شروع میشود که به ارزشهای اعتقادی توجهی نمیشود، و امروز به پیام انقلاب اسلامی و ایستادگی کمتر توجه میشود.

وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تحول بزرگ جهانی است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند "این تغییر و تحولات در نظم جهانی و به عبارت دیگر قطبهای جهان در حال تغییر است، این را بفهمید."

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: مشکل ما این است که نگاه کلان به مسائل نداریم؛ مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری تاکید داشتند که نگاه کلان داشته باشیم؛ اگر ما نگاه کلان نداشته باشیم ممکن است در برخی تصمیمگیریها مانند مذاکرات هستهای دچار مشکل شویم.

سردار جعفری اضافه کرد: عده ای متوجه این موضع نیستد و یا نمی خواهند به آن توجه کنند. وقتی دنیا در حال تغییر است ما وظایف مهم تری داریم چون مبنای انها انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در تصمیمگیریها، فشارهای اقتصادی و تحریم دشمن نمیتوانیم نگاه صرف اقتصادی داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به واقعیتها و پیروزیهای انقلاب اسلامی که دوست و دشمن به آن اعتراف میکنند، گفت: این موضوع در رفتار نظامی و حتی مذاکرات آنها مشخص است؛ البته گاهی زیادهخواهی میکنند که ناشی از خوی درندگی آنان است.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: ملاحظاتی که دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی دارند امروز حفظ میشود؛ متاسفانه عدهای این موضوعات را تحلیل نمیکنند، اما مردم خوب میفهمند، وگرنه اینگونه پای اصول نمیایستادند.

وی با بیان اینکه عدهای در دهه دوم انقلاب شعار پایان انقلاب سر دادند، بیان کرد: باید بفهمیم تحولات جهانی، ناشی از انقلاب اسلامی است و در یک مقطع کوتاه اتفاق نمیافتد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز همه مناطق فلسطین اشغالی زیر پوشش موشکهای مقاومت از شمال و جنوب قرار دارد و این به معنای نزدیک بودن پایان عمر رژیم صهیونیستی است.

سردار جعفری با اشاره به صدق وعدههای امام راحل در زمینههای مختلف، و با بیان اینکه فتح نهایی قدس به وقوع خواهد پیوست، گفت: چون این وعده امام خمینی(ره) است و بر اساس روایت تاریخ، همه وعدههای ایشان محقق شده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید باور داشته باشیم که ملت ایران برای جایگاه مستقلی که دارد تحت فشار است، اظهار کرد: ممکن است به این جایگاه ملت ایران در مسائل داخلی و خارجی و مذاکرات توجه نشود، یعنی عدهای این موضوع را باور ندارند؛ اگر این باور واقعا وجود داشته باشد شاید مذاکرات به نحو دیگری انجام شود.

انتهای پیام/ع.و

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار