سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران-۸۰/ سید غلامرضا حسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انتشار یک هزار و ۵۰۰ کتاب/ ۵ رمان در مرکز جوان پژوهشگاه منتشر شد

مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: پژوهشگاه در مرکز جوان به حوزه عمومی‌تر نیز توجه کرده و امسال پنج عنوان رمان از نویسندگان معتبر کشور منتشر کرده که جدیدترین آن‌ها «باغ مخفی» است که برگرفته از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» است.
کد خبر: ۳۴۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ - 03May 2019

سیدغلامرضا حسینی مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس با بیان اینکه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را با دستور مقام معظم رهبری آغاز کرده و حدود ۲۵ سال از فعالیت آن می‌گذرد، اظهار داشت: در طول ۲۵ سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کتاب و نشریه در این مجموعه منتشر شده که در قالب کتاب بوده است.

وی به فعالیت‌های این پژوهشکده در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی اشاره کرد و ادامه داد: ما در بیش از ۲۰ دوره نمایشگاه کتاب تهران به صورت فعال حضور داشته‌ایم؛ امسال نیز پژوهشگاه با ۵۰۰ کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد که بیش از ۵۰ اثر کار‌های تازه منتشر شده هستند.

انتشار یک‌هزار و 500 کتاب/ پنج رمان در مرکز جوان پژوهشگاه منتشر شد

مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چهار پژوهشکده این مجموعه اشاره کرد که در قالب آن‌ها ۲۰ گروه علمی مدیریت می‌شود و افزود: کتاب‌هایی که پس از تحقیق در پژوهشکده‌ها منتشر می‌شود در واقع در قالب همین گروه‌های علمی ۲۰ گانه سامان داده می‌شوند. یعنی شما با مجموعه‌ی روبرو هستید که دارای ۲۰ گروه علمی است و هر گروه نیز حداقل ۵۰ کتاب تخصصی منتشر کرده است. علاوه براین پژوهشگاه بخش مرکز پژوهش‌های جوان دارد که پژوهش‌های بنیادین را بومی‌سازی می‌کند تا برای جوانان قابل استفاده شود. در این مرکز نیز کتاب‌های خیلی پرتیراژ و پرمخاطبی در حوزه جوان منتشر شده که «موج فتنه» و «مبانی حقوق بشر» از آثار این مجموعه است که به تیراژ ۵۰ هزار رسیده است. «جریان شناسی سیاسی ایران» یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش می‌باشد که با توجه به حجم ۵۰۰ صفحه‌ای ۴۰ هزار نسخه آن به فروش رسیده است.

حسینی مجموعه فعالیت‌های این پژوهشگاه به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی را در کشور کم نظیر دانست و خاطرنشان کرد: ریاست این پژوهشگاه برعهده حضرت آیت‌الله رشاد است. از حیث مخاطب این پژوهشگاه در این دوره ۲۰ ساله به اندازه کافی شناخته شده است. ما یک‌سری دنبال کننده‌های ثابت از طیف اساتید حوزه و دانشگاه داریم که دارای کرسی‌های درس هستند. دانشجویان این اساتید نیز به طور شبکه‌ای مشتری کار‌های پژوهشگاه هستند و آثار ما را دنبال می‌کنند. خوشبختانه در نمایشگاه سی و دوم کتاب تهران نیز استقبال خوبی از این غرفه به عمل آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مخاطبان از آثار منتشر شده پژوهشگاه راضی باشند و گفت: تلاش ما برای قیمت‌گذاری منصفانه و جلوگیری از افزایش قیمت است. پژوهشگاه چند سالی است که در مرکز جوان به حوزه عمومی‌تر نیز توجه کرده و امسال پنج عنوان رمان از نویسندگان معتبر کشور منتشر کرده است که جدیدترین آن با عنوان «باغ مخفی» است که برگرفته از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» می‌باشد. «لایک ممنوع» یکی دیگر از کتاب جدید ما است که در نمایشگاه مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته که به بحث شایعات در فضای مجازی می‌پردازد.

انتشار یک‌هزار و 500 کتاب/ پنج رمان در مرکز جوان پژوهشگاه منتشر شد

مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خصوص رویکرد جدید این پژوهشگاه نسبت به جامعه و بیانیه گام دوم اظهار داشت: پژوهشگاه براساس وظیفه و چشم‌انداز ۲۰ ساله خود در برخی حوزه‌ها ورود پیدا می‌کند. در عین حال به عنوان یک نهاد انقلابی وظیفه خود دانسته که به مباحث روز جامعه توجه داشته باشد. مثلا درباره بانکداری اسلامی ورود جدی داشته‌ایم و طرح نظام بانکداری اسلامی در پژوهشگاه تدوین و کتاب شد که به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

حسینی به انتشار مجموعه ۴۰ جلدی در بحث انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در بحث گام دوم انقلاب نیز پژوهشگاه پیشتاز بوده و بعد از سال ۱۳۹۸ چند نشست تخصصی با همین عنوان برگزار کرده‌ایم و در عین حال در حال تدارک تحقیق و تدوین ۴۰ دفتر با موضوع گام دوم هستیم که به بررسی اصول و زیرساخت‌هایی که برای اجرای آن باید تلاش شود بپردازد که بخش عمده‌ای از این آثار در سال ۱۳۹۸ به سامان خواهد رسید تا در نمایشگاه سال بعد، بخش مهمی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار