لاریجانی:

عربستان و امارات ظرفیت فروش نفت را ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان و امارات ظرفیت فروش بیشتر نفت را ندارند و اگر داشتند انجام می‌دادند، فقط عملیات روانی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ - 04May 2019

عربستان و امارات ظرفیت فروش نفت را ندارندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 14 اردیبهشت) در چهاردهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با انتقاد از روش‌های متداول آموزشی، اظهار داشت: حالت‌های شیادانه‎ای در کشور ایجاد شده است، باید با تغییر روش آموزش افراد مبتکر تربیت کنیم.

وی تأکید کرد: آسیب‌هایی به کشور به دلیل عدم وجود سند آموزش آمایش سرزمین وارد شده است.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر در زمینه کشاورزی نتوانیم روی پای خود بایستیم به کشور لطمه وارد می‌شود، درست است که ما کشور خشکی هستیم اما باید از آب به درستی استفاده کرد. در سال‌های اخیر منابعی برای آبیاری تحت فشار و آبیاری‌های نوین پیش‌بینی شد.

لاریجانی با بیان اینکه برای آبخیزداری و آبخوان‎داری از محله صندوق توسعه ملی منابع اختصاص داده شد، افزود: در سال 98 علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای منابعی به بخش آبخیزداری اختصاص داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهید مطهری معتقد است اگر جامعه‌ای از اقتصاد سالم برخوردار نباشد نمی‌تواند به اهداف عالی خود دست یابند، ایشان معتقدند اقتصاد سالم، اقتصادی است که ثروت زا باشد و روی پای خود بایستند.

رئیس مجلس گفت: استقلال یک کشور به استقلال اقتصادی مربوط است در همه کشورها بخش اقتصادی را مورد توجه قرار می‌دهند. اقتصادی در روستاها مهم است که بخشی از استقلال کشور را تأمین کند.

لاریجانی تأکید کرد: جغرافیا ارتباط با سیاست و ژئوپلتیک دارد و بسیاری از مسائل مهم که در دنیا رخ می‌دهد به دلیل توجه به این موضوع و یا عدم توجه است، در بسیاری از جنگ‌ها به دلیل عدم توجه به جغرافیا شکست ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه جنگی که در لیبی راه انداختند به خاطر سرزمین و نفت آنجاست و به این دلیل صحنه سیاسی لیبی را به هم ریختند، گفت: این موضوع در ونزوئلا نیز وجود دارد، چند منطقه نفتی در اختیار آمریکا نیست که یکی از آنها ونزوئلا است و برای به دست آوردن این کشور مشکلاتی را برای آنها ایجاد کردند.

رئیس مجلس گفت: بسیاری از نزاع‌هایی که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها با ایران داشتند به خاطر نفت بود.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکا در تحریم‌ها فشار زیادی به ایران می‌آورد و موضوعاتی را مانند حقوق بشر مطرح می‌کند اما علت اصلی چیز دیگری است، در جنگ عراق قبل از عملیات در مورد نفت برنامه‌ریزی کردند البته به خاطر ایستادگی مردم عراق و آیت‎الله سیستانی، موفق نشدند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات روانی راه انداختند زیرا می‌دانند که وقتی نفت ایران به فروش نرسد مشکلاتی به وجود می‌آید و به همین دلیل عملیات روانی ایجاد می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان و امارات ظرفیت فروش بیشتر نفت را ندارند و اگر داشتند انجام می‌دادند، گفت: فقط با تماس با «محمد بن سلمان» عملیات روانی انجام می‌دهند، این عملیات روانی چند روز جواب می‌دهد اما بعد از آن کمبود نفت شروع می‌شود و در روزها و هفته‌های آینده مشکلات ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها