سردار شکارچی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ایران ضامن امنیت خلیج فارس است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند خلیج فارس را ناامن کند، گفت: جمهوری اسلامی ضامن امنیت خلیج فارس است.
کد خبر: ۳۴۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵ - 06May 2019

ایران تعیین کننده امنیت در خلیج فارس استسردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: زمانی که آمریکا قدرت داشت، نتوانست در مقابل جمهوری اسلامی بایستد؛ لذا امروز که این کشور در ضعف به سر می‌برد، نمی‌تواند خلیج فارس را ناامن کند؛ زیرا ایران ضامن امنیت خلیج فارس است.

وی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات سعودی مبنی بر تأمین بازار جهانی نفت پس از حذف نفت ایران از این بازار گفت: عربستان و امارات زیاد از این‌‌گونه ادعاها می‌کنند و ما به این سخنان توجه نمی‌کنیم.

به گزارش دفاع‌پرس، در پی عدم تمدید معافیت‌ هشت کشور از تحریم نفتی ایران توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی مدعی شدند که در صورت حذف فروش نفت ایران در بازارهای جهانی، می‌توانند سهم نفت این کشور را در سطح جهان تأمین کنند؛ این درحالی است که دبیرکل اوپک در جریان سفر به ایران اعلام کرد که به صفر رساندن نفت ایران غیر ممکن است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار