معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح:

دفاع مقدس بیمه‌کننده انقلاب اسلامی است

سردار سرتیپ «شکارچی» با بیان اینکه دفاع مقدس بیمه‌کننده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: در آن دوران، مردم به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و هر آنچه در توان داشتند، به صحنه آوردند.
کد خبر: ۴۸۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ - 26September 2021

سردار شکارچیسردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی رادیویی، دفاع مقدس را بیمه‌کننده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: جنگ تحمیلی ملت مقاوم ایران را در تنوری از تجربه آب‌دیده کرد؛ آن هم در مقابل هجوم همه‌جانبه استکبار جهانی.

وی ادامه داد: ما گاهی به اشتباه، به جنگ ایران با عراق اشاره داریم، ولی این عبارت، دقیق، درست و جامع نیست؛ چراکه تمام کشور‌های مستکبر جهان هر آنچه در توان داشتند، به کمک رژیم بعثی عراق آوردند و کشور امام زمان (عج) و حضرت امیرالمومنین (ع) را مورد حمله قرار دادند.

به گفته شکارچی، جرم کشورمان برافراشته کردن پرچم لااله‌الا‌الله بود و جرم دیگر اینکه مردم ما به دنبال استقلال، آزادی و تشکیل حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مردم ایران روی پای خود ایستاده بودند و مورد هجوم همه‌جانبه استکبار جهانی قرار گرفتند، افزود: حتی کودکان چندساله پای دفاع مقدس ایستادند و پیرمرد‌های ۹۰ ساله هرچه در توان داشتند، به میدان می‌آوردند.

وی به نقل یکی از خاطرات خود از اهدایی‌های مردم پرداخت و گفت: یکی از این اهدایی‌ها یک قوطی کمپوت خالی بود که نصیب یکی از رزمنده‌ها شد. دختربچه کوچکی نامه‌ای با این محتوا در آن نهاده بود که هرچه تلاش کردم چیزی نیافتم. این قوطی خالی را شستم تا شما در جبهه‌ها در آن آب بخورید تا شاید سهمی در دفاع مقدس داشته باشم.

سردار شکارچی اضافه کرد: رزمنده‌ها بر سر اینکه با این قوطی کمپوت آب بخورند، نوبت می‌گرفتند و در صف می‌ایستادند.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: پیرزنی که دار و ندارش چهار تخم مرغ بود، یکی از وعده‌های غذایی خود را کم می‌کرد تا با اهدای آن تخم مرغ‌ها، سهمی در جبهه‌ها داشته باشد. دیگری تنها فرزند یا عزیز خود را به امام زمان (عج) هدیه می‌کرد و لذا دفاع مقدس از زوایای گوناگون قابل تحلیل است.

وی افزود: وقتی مردم احساس کردند باید پای این مکتب بایستند و به ندای امام خمینی (ره) به‌عنوان نائب امام زمان (عج) گوش فرا دهند و لبیک گویند، هر آنچه در توان داشتند، به صحنه آوردند. مادر‌هایی که یک لحظه دوری فرزند خود را تحمل نمی‌کردند، چهار یا پنج فرزند خود را در دفاع مقدس، تقدیمِ امام زمان (عج) کردند. این دوران بسیار عجیب است و به برکتِ آن، امروز کشوری هستیم که از زیر سلطه بیگانگان خارج شده‌ایم.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: صدام که خط مقدم استکبار جهانی بود و در حمایتِ قلدر‌های غرب و شرق عالم قرار داشت، امروز هیچ اثری از آثار او نیست، ولی می‌بینیم که به برکت خون شهدای ما و فرموده‌های امام راحل (ره)، اربعین حسینی پابرجاست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها