ضرب الاجل آمریکا به ترکیه درباره خریداری سامانه اس ۴۰۰ روسی

سرپرست وزارت دفاع آمریکا نسبت به متوقف شدن هواپیما‌های جنگنده اف ۳۵ در ترکیه هشدار داده است.
کد خبر: ۳۴۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ - 04May 2019

ضرب الاجل آمریکا به ترکیه درباره خریداری سامانه اس ۴۰۰ روسیبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، آمریکا بار‌ها از ترکیه به خاطر تصمیم مبنی بر خریداری سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ انتقاد کرده است و بر این باور است که سامانه‌های اس ۴۰۰ می‌تواند تهدیدی علیه سخت افزار‌های نظامی ناتو باشد. آمریکا همچنین تهدید کرده است که تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران تهدید کرد که ایالات متحده پشتیبانی خود از ادامه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ در ترکیه را متوقف خواهد کرد اگر آنکارا به برنامه خود برای خریداری سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه ادامه دهد.

وی وعده داده است که درباره این مساله با مقام‌های ارشد شرکت لاکهید مارتین صحبت خواهد کرد تا آن‌ها را برای متوقف کردن همکاری با ترکیه درباره تولید جنگنده اف ۳۵ متقاعد کند.

این در شرایطی است که اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را اعلام کرده‌اند که بر اساس آن فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به ترکیه متوقف خواهد شد، به شرطی که آنکارا بخواهد سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری کند.

جان گارامندی نماینده دموکرات عضو این کمیته تاکید کرد: فعالیت اس ۴۰۰ در کنار جنگنده‌های اف ۳۵ می‌تواند به ضرر فناوری حساس جنگنده‌های آمریکایی باشد و بر توانایی نظامی و دفاعی ناتو تاثیر منفی بگذارد و تهدیدی جدی علیه امنیت و دفاع مشترک کشور‌های عضو ناتو به شمار رود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها