الویری در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر تهران:

لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده ناقض استقلال شهرداری‌ها و کارکرد شوراهاست

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده استقلال شهرداری‌ها و کارکرد شوراها را از بین خواهد برد.
کد خبر: ۳۴۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ - 05May 2019

لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده استقلال شهرداری‌ها و کارکرد شورا را از بین خواهد بردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مرتضی الویری» رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در صد و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در نطق پیش از دستور با اشاره به لایحه دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: این لایحه در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۵ از دولت به مجلس رسیده است. اگر این لایحه در مجلس تصویب شود، استقلال شهرداری‌ها و کارکرد شوراها از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: طبق این لایحه دهیاری‌ها از یک نهاد ناظر و قانون گذار به نهادی بلا اثر و دولتی تبدیل می‌شوند.

الویری با بیان اینکه در قانون قبلی که ۱۰ ساله بود، مالیات و عوارض منفک شده بود و سهم شهرداری و دهیاری مشخص بود، خاطرنشان کرد: در قانون گذشته، فصلی به عنوان عوارض وجود داشت که شورا‌ها حق وضع عوارض محلی داشتند.

وی افزود: برای رفع نواقص این لایحه بیش از ۵۰ جلسه با کمیسیون‌های مختلف مجلس داشتیم و حتی چند جلسه هم با حضور رئیس مجلس برگزار شد که در این جلسه مواد جایگزین را ارائه دادیم؛ اما در جمع‌بندی نهایی، بدون توجه به هماهنگی‌های قبلی عمل شده است و عوارض و مالیات با هم ترکیب شده‌اند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر جمع‌بندی کمیسیون اقتصادی در قالب این لایحه تصویب شود، ۶۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها که از طریق وضع عوارض مختلف به دست می‌آمد از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها