رئیس مرکز پژوهش‎های مجلس در گفت‎وگو با دفاع‎پرس:

سهمیه‎بندی بنزین در شرایط کنونی کشور جایز نیست

کاظم جلالی با اشاره به طرح سهمیه‎بندی بنزین و گمانه‎زنی‎ها در این خصوص، گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم در حالت عادی قرار ندارد، اجرایی شدن این طرح جایز نیست.
کد خبر: ۳۴۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ - 06May 2019

سهمیه‎بندی بنزین در شرایط کنونی جایز نیست/ اجرای این طرح تاثیرات منفی بر معیشت مردم می‌گذاردکاظم‌جلالی رئیس مرکز پژوهش‎های مجلس در گفت‎وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‎پرس، با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی و معیشتی مردم، هرگونه تصمیمی که بر مشکلات اقتصادی کشور و ملت بیافزاید را اشتباهی جبران‎ناپذیر خواند و اظهار داشت: در این برهه از زمان که مردم از نظر اقتصادی در تنگنا قرار دارند، اتخاذ تصمیمی مبنی بر سهمیه‎بندی بنزین جایز نیست؛ چراکه اجرایی شدن این طرح علاوه بر نارضایتی مردم منجر به آشفتگی وضعیت معیشتی آن‌ها خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هم‌اکنون که اقتصاد ما مورد هدف آمریکایی‎ها قرار گرفته و آن‎ها در تلاش هستند تا از راه‎های ممکن به کشور ما ضربه وارد کنند، ما در داخل باید در کاهش تاثیرگذاری اقدامات دشمنان و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادیمان تصمیماتی کارآمد و سنجیده بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‎که طراحان سهمیه‎بندی بنزین باید نسبت به دغدغه‎های اقتصادی مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه واقع‎بینانه تصمیم‎گیری کنند، تصریح کرد: مردم از ما مسوولان در هر پست و مقام و در هر لباسی که به آنها خدمت می‎کنیم، انتظار تلاش در مسیر بهتر شدن اوضاعشان را دارند؛ لذا این‎که با سهمیه‎بندی بنزین مشکلی بر مشکلاتشان اضافه کنیم، صلاح نیست.

وی با توجه به این نکته که بسیاری از مردم بواسطه مشکلاتی همچون بیکاری، به ناچار از طریق مسافرکشی و کارهایی از این قبیل امرار معاش می‌کنند، گفت: مجلس و دولت باید در کنار هم برای کاهش مشکلات ملت تصمیماتی پخته و تاثیرگذار گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها