به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، براساس این نظرسنجی مردم استانهای لرستان، قزوین و کردستان رکوردار دیدن برنامههای سیما هستند و درشنیدن برنامههای رادیو نیز مخاطبان کردستانی، اصفهانی و یزدی گوی سبقت را ازدیگر استانهای کشور ربودهاند.
مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین براساس این نظرسنجی اعلام کرد که زنان با ۸۱.۸ درصد بیش از مردان با ۸۰.۲ درصد برنامههای تلویزیون را دیدهاند و درمقابل مردان با ۳۵.۵ درصد درمقابل زنان با ۲۵.۷ درصد برنامههای رادیو را گوش دادهاند و این یعنی اینکه زنان بیشتر تلویزیون میبینند و مردان بیشتر رادیو گوش میدهند.
در فروردین ۹۸ که اوج حادثه سیل در چندین استان کشور بوده است مردم ۷۶.۴ درصد بیننده اخبار سیما بودهاند که دراین میان مخاطبان لرستانی، همدانی و زنجانی بیش از مخاطبان سایراستانها پای خبرتلویزیون نشستهاند.
بر این اساس ۲۳.۲ درصد مردم هم اخبار خود را با شنیدن خبرهای رادیو بدست آوردهاند که درمیان استانهای کشور کردستان، چهارمحال و بختیاری و فارس بیش از بقیه اخبار رادیو را شنیدهاند.
در فروردین ۹۸، ۶۴.۳ درصد از مردم اخبار سیل را از صدا وسیما پیگیری کردهاند و بعد از رسانه ملی شبکههای اجتماعی با ۱۸.۴ درصد و پایگاههای اینترنتی با ۵.۴ درصد جز منابع خبری بعدی مردم برای کسب اخبار درباره سیل اخیر بودهاند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که از نظر مردم، سازمان صدا وسیما در زمینه اطلاع رسانی دقیق و لحظه به لحظه اخبار مربوط به وقوع سیل اخیر موفقتر از سایرجنبهها عمل کرده است.
آگاه سازی افکارعمومی نسبت به خطروقوع سیل در شهرها، پیشگیری از شایعات و اخبار نادرست و مطالبه گری از مسئولان و دستگاههای ناظر به ترتیب دیگر جنبههایی بوده است که از نظر مردم رسانه ملی توانست درآنها رضایت مخاطبان را کسب کند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین در فروردین ۹۸، ۵۹.۹ درصد از مردم بیننده برنامههای شبکههای استانی و ۲۱.۸ درصد هم شنونده برنامههای شبکههای استانی صدا بودهاند.
شبکههای تلویزیونی استانهای لرستان، کردستان و اردبیل بیشترین بیننده را داشتهاند و در شبکههای استانی صدا هم شبکههای رادیویی استانهای کردستان، یزد و خراسان شمالی گوی سبقت را از دیگر شبکههای رادیویی استانی ربودهاند.
انتهای پیام/ 112