پرتاب ۶۰۰ موشک در ۴۸ ساعت به سمت سرزمین‌های اشغالی

مقاومت فلسطین با تشکیل اتاق عملیات مشترک و در پاسخ به شهادت ۱۵ فلسطینی که بر اثر حملات صهیونیست‌ها شهید شدند، بیش از ۳۰۰ موشک در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها به سرزمین اشغالی شلیک کرد.
کد خبر: ۳۴۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۱ - 07May 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از صبح نو، مقاومت فلسطین با تشکیل اتاق عملیات مشترک و در پاسخ به شهادت ۱۵ فلسطینی که بر اثر حملات صهیونیست‌ها شهید شدند، بیش از ۳۰۰ موشک در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها به سرزمین اشغالی شلیک کرد؛ موشک‌هایی که بیشتر آن‌ها به اهداف از پیش تعیین‌شده اصابت کرد و رژیم صهیونیستی مجبور شد برای فرار از این موشک‌ها در شهر دیمونا، پناهگاه‌های عمومی را باز کند.

درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطین بعد از آن شروع شد که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان شرکت‌کننده در پنجاه‌وهفتمین «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه» آتش گشوده و راهپیمایی مسالمت‌آمیز آن‌ها را به خاک و خون کشیدند؛ حملاتی که شهادت ۱۵ فلسطینی را به‌دنبال داشت و سازمان ملل و اتحادیه اروپا از تشدید این‌گونه حملات به فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کردند.

این راهپیمایی‌ها که به چالش بزرگ سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده، از دهم فروردین ۹۷ (۳۰مارس ۲۰۱۸) در اعتراض به تصمیم‌های ایالات متحده آمریکا در مورد سرزمین‌های اشغالی قدس آغاز شده است. «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهوری آمریکا سال گذشته میلادی، شهر قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و چند ماه بعد، سفارت آمریکا از شهر تل‌آویو را به قدس منتقل کرد.

با نزدیک‌شدن به موعد اعلام «طرح صلح» دولت آمریکا برای فلسطین، موسوم به «معامله قرن»، برخی از زوایای پنهانی این معامله همچون تبدیل‌شدن اردن به «جمهوری عربی فلسطین» یا رشوه ۱۰ میلیارد دلاری بن‌سلمان به عباس برای پذیرش آن افشا شده است. افزون بر این، هفته گذشته آمریکا و انگلیس مجدداً حمایت خود از ادامه حملات ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن را اعلام کردند و امارات از جذب هفت‌هزار آفریقایی برای جنگ یمن سخن گفت. مقام‌های چهار کشور آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان‌سعودی مصمم هستند تا با حمایت از طرح معامله قرن، رژیم صهیونیستی را مورد حمایت خود قرار دهند؛ موضوعاتی که نشان می‌دهد غرب آسیا آبستن تحولات جدیدی است. گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آن‌ها، حماس حمله به راهپیمایی‌های حق بازگشت که جمعه‌ها در غزه برگزار می‌شود را خط قرمز خود می‌داند و نسبت به حمله روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی غزه که یک نوجوان فلسطینی ۱۹ ساله به نام «رائد خلیل ابوطیر» شهید شد و ۵۰ تن دیگر از جمله ۱۰ کودک، دو زن، سه امدادگر و یک خبرنگار زخمی شدند، واکنش نشان داد. تک‌تیراندازی‌های حماس، سه تن از نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و ارتش این رژیم مجبور شد آن‌ها را از مرز دور کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به زخمی‌شدن نظامیان خود، با جنگنده، پهپاد و تانک مواضعی را که گفته می‌شد متعلق به گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس بود، هدف قرار داده و در این حمله دو تن از نیرو‌های این جنبش به همراه یک شهروند دیگر به شهادت رسیدند.

پس از شهادت دو نفر از نیرو‌های مقاومت، درگیری‌ها شدت یافت و حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین آغاز شد. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به شهادت چهار فلسطینی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را با راکت و موشک هدف قرار دادند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز با جنگنده‌ها و تانک‌ها به حملات خود علیه مواضع این گروه‌ها ادامه داد. این درگیری‌ها در حالی آغاز شد که هیأت‌هایی از جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در شهر قاهره، پایتخت مصر برای بررسی اوضاع فلسطین و دستیابی به توافق آتش‌بس مستمر بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت حاضر شده بودند.

دولت مصر از چند سال پیش برای دستیابی به توافق بر سر پرونده آشتی بین تشکیلات خودگردان و جنبش حماس و آتش‌بس بین مقاومت در غزه با تل‌آویو میانجیگری می‌کند. هر چند درگیری‌ها بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی در روز جمعه محدود بود و جنبش جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای این رژیم را مسوول کامل درگیری‌ها در غزه دانست، ولی با این حال از صبح شنبه (۱۴ اردیبهشت) درگیری‌ها با حمله موشکی دوباره رژیم صهیونیستی به مواضعی در «بیت‌لاهیا» و «بیت‌حانون» که متعلق به گروه‌های مقاومت بود، آغاز شد و این گروه‌ها با شلیک موشک و راکت پاسخ این حملات را دادند.

در کمتر از یک ساعت گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، دست‌کم ۶۰ فروند موشک از بخش‌های مختلف غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف این منطقه شلیک کردند و برای اولین‌بار پس از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، آژیر قرمز در شهرک «اشدود» به صدا درآمد. با ورود سایر گروه‌های مقاومت مانند گردان‌های «المقاومه الوطنیه»، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به این رویارویی، گروه‌های مقاومت ۱۵۰ موشک و راکت را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

رژیم صهیونیستی برای مقابله با این موشک‌ها دست به دامن سامانه موسوم به «گنبد آهنین» خود شد و تلاش کرد با موشک‌های شلیک‌شده به سمت «عسقلان»، «سدیروت»، «اشکول» و «شاعر هنیگف» مقابله کند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که آبان سال گذشته بود که بیش از ۴۰۰ موشک فلسطینی در یک ساعت به سمت رژیم اسرائیل شلیک شد؛ موشک‌ها و راکت‌هایی که توانست تلفات قابل اشاره‌ای را متوجه صهیونیست‌ها کند؛ البته پس از آن حماس با شلیک چهار موشک از غزه به سمت دریا، از تازه‌ترین توان نظامی خود در برابر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

با این حال، شمار قابل‌توجهی از موشک‌ها توانست از این سامانه دفاع موشکی عبور کند و بر سر صهیونیست‌های شهرک‌نشین در شهرک‌های مذکور فرود آید. شدت حملات موشکی به حدی بود که رژیم صهیونیستی رفت‌وآمد‌ها در سواحل عسقلان را ممنوع کرد؛ بنابراین گزارش، درگیری‌ها همچنان در مرز غزه ادامه دارد و طرفین مواضع یکدیگر را هدف قرا می‌دهند. شدت درگیری‌های دیروز، یکشنبه به حدی بود که «نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور کرد برای بررسی اوضاع غزه، با فرماندهان ارتش و نیرو‌های امنیتی این رژیم جلسه تشکیل دهد که این جلسه بی‌نتیجه پایان یافت. گردان‌های «سرایا القدس»، شاخه نظامی جهاد اسلامی عصر شنبه رسماً رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که در صورت تداوم حملات به غزه، موشک‌های خود را به اهداف حیاتی این رژیم خواهد رساند. رآکتور اتمی دیمونا، فرودگاه بن‌گورین و پالایشگاه حیفا از جمله اهداف اعلام‌شده برای تلافی حملات تل‌آویو بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند ساختمان از جمله ساختمان دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه را کاملاً تخریب کرده است. ریاست‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای شدیداً حملات شنبه و حمله به دفتر آناتولی را محکوم کرد. یکی مقام ارشد صهیونیست در گفت‌وگو با کانال ۱۳ رژیم اسرائیل، اوضاع در غزه را بسیار متشنج خواند و گفت که بعید است اوضاع به سرعت آرام شود و چه‌بسا درگیری‌ها دو تا سه روز ادامه یابد. البته رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که شهرداری دیمونا (محل نگهداری سلاح‌های هسته‌ای) تصمیم گرفته تا پناهگاه‌های عمومی این شهر را باز کند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی، شمار موشک‌های شلیک‌شده به شهر‌ها و شهرک‌های اطراف غزه را دیروز، یکشنبه ۶۰۰ فرند موشک اعلام کرد. بیمارستان «بارزلای» در فلسطین اشغالی هم اعلام کرد پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به حملات تل‌آویو، تاکنون منجر به مجروحیت ۷۹ صهیونیست و کشته‌شدن یک تن شده است. پس از واکنش مقاومت، «اسرائیل کاتص»، وزیر اطلاعات و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو تا حد ممکن از ورود به جنگ خودداری می‌کند. با وجود این، رژیم صهیونیستی دیروز، یکشنبه برای دومین روز متوالی حملات به نوار غزه را ادامه داد و گروه‌های فلسطینی با شلیک راکت به این حملات پاسخ دادند. تا لحظه تنظیم این گزارش ۱۵ فلسطینی شهید و ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند و همچنین سه اسرائیلی کشته شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار