اخبار کوتاه از تحولات فلسطین/

تصویب قانون «یهودیت رژیم صهیونیستی» زنگ خطری برای جهان اسلام/ یورش مجدد شهرک نشینان به مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای به جامعه بین الملل درباره تصمیمات و اقدامات نژاد پرستانه "اسرائیل" که به صورت آشکار در تصویب قانون " شناسایی اسرائیل به عنوان دولت یهودی" بازتاب پیدا می کند، هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ - 24November 2014

تصویب قانون «یهودیت رژیم صهیونیستی» زنگ خطری برای جهان اسلام/ یورش مجدد شهرک نشینان به مسجد الاقصی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رسانههای خبری فلسطین، «احمد بن حلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت که وزرای خارجه عرب شنبه آینده نشست فوق العادهای به منظور بررسی تحولات فلسطین و پیش نویس قطعنامه عربی در خصوص تحرکات رهبران فلسطین برای درخواست عضویت در سازمان ملل، آژانسها و سازمانهای بین المللی برگزار خواهند کرد.

بن حلی اظهار داشت که پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه عرب، نشست کمیته طرح صلح عربی با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می شود.

وی افزود که رژیم صهیونیستی با تجاوزات در قدس و مسجد الاقصی از تمامی خط و مرزها عبور کرده و سعی دارد چهره دینی و اسلامی قدس را تغییر دهد.

اسارت 20 اسیر فلسطینی در سلول های انفرادی

«هبه مصالحه» وکیل فلسطینی در امور اسرا گفت که 20 اسیر در سلول های انفرادی در زندان های نفحه، ایشل و مجدو در شرایط بسیار ناگوار اسیر هستند.


مصالحه طی اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که اداره زندانهای اسرائیل از اجرای توافقنامه ای که ماه می سال 2012 بین کمیته اسرا و اداره زندانها به امضا رسید و بر پایان سیاست حبس انفرادی اسرا تاکید دارد، شانه خالی کرده است.


در همین رابطه «عبد الرحمن سلیمان علی عثمان» (31 ساله) از نابلس که به حبس ابد محکوم شده است، گفت که در سلول انفرادی زندان مجدو در شرایط بد بسر می برد.


«ثابت مرداوی» از جنین نیز که در سلول انفرادی زندانی است، گفت که سلول های انفرادی بسیار کوچک هستند و هوا و نور آفتاب به آن وارد نمی شود و با ورقه های آهنی پوشیده شده است.

حماس: تصویب قانون «یهودیت اسرائیل» زنگ خطری برای جهان اسلام است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر تاکید کرد که هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.


این جنبش با صدور بیانیه ای به جامعه بین الملل درباره تصمیمات و اقدامات نژاد پرستانه "اسرائیل" که به صورت آشکار در تصویب قانون " شناسایی اسرائیل به عنوان دولت یهودی" بازتاب پیدا می کند، هشدار داد.


در بخش دیگر این بیانیه آمده است که تصویب این قانون زنگ خطر را برای تمامی فلسطینیان و امتهای عربی و اسلامی به صدا در می آورد.


در این بیانیه تاکید شده است: هدف اسرائیل از تصویب این قانون به راه انداختن یک جنگ دینی و سلطه بر کل منطقه عربی و چپاول منابع آن است.


حماس تاکید کرد:« ما و تمامی گروه های زنده و فعال فلسطین تا زمان برچیدن پروژه نژاد پرستانه و توسعه طلبانه رژیم اشغالگر قدس به مقاومت خود در برابر این رژیم ادامه خواهیم داد.

حماس: مصر از مسئولیت های خود به عنوان ناظر توافق آتش بس شانه خالی کرده است

یکی از رهبران بارز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که بندهای توافق آتش بس میان گروههای مقاومت و رژیم صهیونیستی که تحت نظارت مصر به امضا رسید، در پرتو هجمه برخی رسانههای مصری علیه حماس و فلسطینیان در غزه بارها نقض شده است.

صلاح بردویل اظهار داشت که متاسفانه رسانهها و دستگاه قضایی مصر در این روزها جنگی ناجوانمردانه را علیه حماس، مقاومت و ملت فلسطین آغاز کرده اند که در نتیجه آن مصر به کلی از مسئولیت های خود به عنوان ناظر توافقنامه آتش بس شانه خالی کرده است. وی در همین راستا به اقدام دستگاه قضایی مصر به قراردادن گردان های قسام و حماس در لیست جنبش ها و سازمان های تروریستی اشاره کرد.


بردویل افزود: « مصر از مسئولیت هایش در خصوص قرارداد وفاداری با آزادگان، پرونده بازداشت موقت، مذاکرات غیر مستقیم آتش بس و مسائلی دیگر همچون فرودگاه، بندر و اسرا که خود ناظر همگی آن ها بود شانه خالی کرد و هنوز هم زمان برگزاری دور جدید مذاکرات غیر مستقیم در قاهره مشخص نشده است.»


وی اشاره کرد که مصر از وظایف خود در قبال پرونده گذرگاه زمینی رفح و بازگشایی آن طفره می رود، گویا که این کشور می خواهد به بهانه وجود گروههای تندرو در سینا، فلسطینیان غزه را به کلی نابود کند.


بردویل هجمه گسترده رسانه های مصری علیه ملت فلسطین در باریکه غزه به رغم تماسهایی که رهبران حماس با مسئولان سازمان اطلاعات مصر برقرار کرده اند و بارها اعلام شده که مقاومت هیچ ارتباطی با گروه های موجود در سینا ندارد، را تاسف بار خواند.

گفت وگوی تلفنی هنیه و رامی حمد الله

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با نخست وزیر دولت وفاق ملی تلفنی گفت وگو و پاره ای از مسائل مهم را بررسی کرد.


در بیانیه صادره از دفتر «اسماعیل هنیه» آمده است که هنیه در تماس تلفنی با «رامی حمد الله» برخی مسائل مهم را بررسی کرد.

یورش مجدد شهرک نشینان به مسجد الاقصی

11 شهرک نشین صبح امروز دوشنبه بار دیگر تحت حراست شدید امنیتی از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.


از سوی دیگر دایره اوقاف اسلامی قدس در این باره اعلام کرد که نیروهای پلیس رژیم اشغالگر کارتهای شناسایی شهروندان فلسطینی را در حین ورود به مسجد الاقصی مصادره کرد.

سفارت فلسطین: هیچ اختلافی با قاهره درباره گذرگاه رفح نداریم

سفارت فلسطین در قاهره اعلام کرد که هیچ اختلافی بین مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعطیلی گذرگاه مرزی رفح وجود ندارد.


در بیانیه سفارت آمده است که تماس ها با وزارت خارجه مصر و مسئولان مربوطه در این کشور برای بازگشایی گذرگاه رفح ادامه دارد.


در این بیانیه آمده است که سفارت فلسطین منتظر ابلاغیه مسئولان مصر در خصوص زمان بازگشایی گذرگاه رفح است.


در همین رابطه «ایاد البزم» سخنگوی وزارت امور داخلی فلسطین در غزه طی اظهاراتی در کنفرانس خبری گفت که 30 هزار نفر نیاز ضروری برای سفر به خارج از غزه دارند و 6 هزار نفر نیز در پشت گذرگاه رفح در انتظار بازگشایی این گذرگاه هستند که از بیش از 4 هفته متوالی تعطیل شده است.


وی افزود که اکثر این مسافران یا افراد مبتلا به بیماری خطرناک هستند و یا دانشجو و افراد دارای اقامت خارج از غزه و گذرنامه های خارجی هستند.


البزم تاکید کرد: استمرار تعطیلی گذرگاه رفح باعث بوجود آمدن فاجعه انسانی در نوار غزه شده است زیرا این گذرگاه تنها شریان حیات و کانال ارتباطی غزه با دنیای خارج است اما تعطیلی آن باعث شده که بسیاری از کاروان های کمک رسانی و هیأت های همبستگی با فلسطینیان نتوانند وارد نوار غزه شوند.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار