همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس؛

مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان آغاز شد/ رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروهای مسلح

جدیدترین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردا و به‌مناسبت ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳ - 22September 2013

مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان آغاز شد/ رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این مراسم با حضور حسن روحانی رییسجمهور و فرماندهان ارشد نظامی کشورمان از جمله سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار احمدیمقدم فرمانده نیروی انتظامی برگزار میشود.

فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش و نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به همراه برخی از معاونان و مسئولان نظامی، انتظامی و ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، جمعی از وابستگان نظامی خارجی مستقر در ایران و نیز جمعی از خانوادههای شهدا در مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان حضور دارند.

گفتنی است، 31 شهریور ماه سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، بهعنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، بهمثابه یکی از حساسترین و بارزترین برهههای حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارَکِ تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان میدرخشد.


رژه کلیه یگانهای حاضر در میدان اعم از سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین پس از سخنرانی حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور از مقابل جایگاه برگزار شده و یگانهای پیاده و محمول به نمایش مهمترین دستاوردهای دفاعی در عرصههای مختلف همچون موشکی، دریایی، زرهای، هوایی و راداری پرداختند.


همزمان با برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی(ره)، چتربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرش از بالگرد بر فراز حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی به اجرای نمایش می پردازند.


در رژه امسال نیروهای مسلح جدیدترین سامانه پدافند هوایی سپاه و ارتش، انواع موشکهای بالستیک سپاه با بردهای مختلف از جمله موشکهای بالستیک فاتح110، خلیج فارس، شهاب2، قیام، قدرF، سجّیل، جدیدترین سامانههای موشکی متحرکشده پدافند هوایی خاتمالانبیای ارتش، بمبهای فوقسنگین ارتقایافته نیروی هوایی از جمله بمبهای هوشمند «قاصد3» با برد 100 کیلومتر و  پهپادهای جدید سپاه و ارتش با بردهای مختلف، به بهرهبرداری میرسند.


«سردار امیرعلی حاجیزاده» فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر در گفتوگوی ویژه خبری گفته بود که اولین هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایران در هفته دفاع مقدس رونمایی میشود که ممکن است این دستاورد فردا و در حضور فرماندهان نظامی و رئیسجمهور رونمایی شود.


امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی نیز در نشست خبری بهمناسبت 10 شهریور سالروز تأسیس پدافند هوایی از رونمایی 15 دستاورد جدید تا هفته دفاع مقدس خبر داده بود.


وی به دستاوردهایی در بخشهای کشف و شناسایی، راداری و ردگیری، پهپادی و موشکی اشاره و رادار "پسیو آرایه فازی" و پروژه رجال را از دستاوردهای جدید در این حوزه معرفی کرده بود.


پیشتر امیر پوردستان نیز از رونمایی جدیدترین دستاوردهای این نیرو در هفته دفاع مقدس خبر داده بود.


در این مراسم وابستگان نظامی از کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای دوست و همسایه کنار سایر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور یافته از نزدیک مراسم رژه نیروهای مسلح را نظارهگر خواهند بود.
 

همچنین خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان بههمراه سایر شهروندان تهرانی برای مشاهده رژه نیروهای مسلح در جایگاههای ویژه خود در محل برگزاری رژه مستقر خواهند بود و چندین خبرنگار رسانههای داخلی و خارجی مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را پوشش خبری و تصویری میدهند.

فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش و نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به همراه برخی از معاونان و مسئولان نظامی، انتظامی و ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، جمعی از وابستگان نظامی خارجی مستقر در ایران و نیز جمعی از خانوادههای شهدا در مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان حضور دارند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار