آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم امروز با حضور جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل اداره کل حفظ آثار قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ - 11May 2019

آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم تودیع «احمد حسینی» مدیرکل سابق حفظ آثار دفاع مقدس استان قم با حضور امیر «محمد فهمیده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و امیر «محمدرضا تقی‌پور» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان و نمایندگانی از رده‌های نیرو‌های مسلح مستقر در استان برگزار شد.

در این آیین، از تلاش‌های ۶ ساله سرهنگ پاسدار «احمد حسینی» که به افتخار بازنشستگی نایل آمده تقدیر و حجت الاسلام «علی لقمان‌پور» به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

مشاور عالی فرمانده تیپ ۸۳ طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)، فرمانده گردان ۱۰۲ تیپ ۸۳ و جانشین رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس برخی از مسئولیت‌های حجت الاسلام لقمان‌پور می‌باشد.

امیر «محمد فهمیده» در این آیین طی سخنانی با اشاره به اینکه اطلاق نام مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تنها مربوط به تهران و قم می‌شود، اظهار داشت: قم خاستگاه انقلاب و محل حضور علما و مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه و مرکز پرورش سربازان امام زمان (عج) است و طی سال‌های گذشته شاهد مدیریت جهادی خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آماده سازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان بوده‌ایم.

احمد حسینی نیز با اشاره به ویژگی‌های قم در دوران انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به قم، خدمت به آبروی نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: انتشار ۲۴۰ کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم، تولید ۴۰ برنامه تلویزیونی با عنوان «راه من»، کسب رتبه برتر در جشنواره فانوس در سال گذشته، جمع آوری ۲۵۰ هزار سند مربوط به دفاع مقدس در سطح استان، تکمیل ۲۲ یادمان از ۳۷ یادمان شهدای گمنام و ایجاد تعامل و همدلی بین رده‌های نیرو‌های مسلح، سازمان‌های بازنشستگی و شورای هماهنگی و نیز سازمان‌ها و نهاد‌ها و ادارات استان از جمله عملکرد‌های ۶ سال اخیر این اداره کل بوده است.

حجت الاسلام لقمان‌پور نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، فعال کردن حوزه ستادی، برون سپاری امور با بهره مندی از ظرفیت نیرو‌های مردمی، نیرو‌های مسلح و ادارات و سازمان‌ها و بخصوص حضور خالقان حماسه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان را از جمله خط مشی‌های مدیریت جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله استان قم حامل پیام‌های شایسته‌ای از ایثار و شهادت برای نمایندگان ۱۲۰ کشور ساکن در این استان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار