گزارش از وضعیت اکران این فیلم در استان خوزستان

وقتی «شیار143» مورد کم لطفی قرار می گیرد

پنجشنبه شب 29 آبان ماه 93 ، نشست عوامل «شیار 143» با مردم خرمشهر در تالار خلیج فارس برگزار شد. نشستی که پیش از آن فیلم با کیفیتی نامناسب اکران شد تا حاشیه ای بر اولین اکران این فیلم در شهر خرمشهر باشد.
کد خبر: ۳۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ - 25November 2014

وقتی «شیار143» مورد کم لطفی قرار می گیرد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس پنجشنبه شب 29 آبان ماه 93 ، نشست عوامل «شیار 143» با مردم خرمشهر در تالار خلیج فارس برگزار شد. نشستی که پیش از آن فیلم با کیفیتی نامناسب اکران شد تا حاشیه ای بر اولین اکران این فیلم در شهر خرمشهر باشد. فیلم با کیفیتی نامناسب روی پرده کم عرض تالار خلیج فارس نمایش داده شد. مردم خرمشهر از این گله داشتند که چرا فیلمی با مضمون دفاع مقدس با کیفیت مناسب برایشان اکران نشده است.

وضعیت سالنهای سینما در استان خوزستان حال خوشی ندارد. مردم پایتخت مقاومت ایران اسلامی، از لطف تماشای با کیفیت فیلمهایی چون «شیار 143» محرومند. در چشم جوانان این شهر شور و عشق به هنر موج میزند.

جوان آبادانی درباره وضعیت سینما در آبادان و نظرش درباره تماشای شیار 143 میگوید: «سینما کجا بود عمو! آبادان یک سالن سینما دارد به اسم سینما نفت، خداییش هم سینمای خوبی است. اما الان فیلم «یک مرد و یک شهر» را اکران کرده که 4 سال پیش ساختند، فکر نکنم که این فیلم غیر از این سینما جای دیگری اکران شود. یک چیزی میگویم، فقط نگو که لاف آبادانی میزند. اکثر هنرمندهای سینما و فوتبالیستها از شهر آبادان هستند. چون یک آبادان بود و ورزشگاهها و سینماهایش. آبادان قبل از انقلاب 24 سالن سینما داشت. یک شهری با 300 هزار نفر جمعیت، 24 سالن سینما داشت؛ اما حالا چی؟ انگار ما مردم این کشور نیستیم.»

جوان آبادانی درست میگفت. در آبادان تنها یک سالن سینما وجود دارد. سینما نفت آبادان که زیر نظر شرکت نفت است. سینما نفت به لحاظ ساخت یکی از استانداردترین و قدیمیترین سالنهای سینمایی است اما مشکل اکران فیلم دارد. سینمایی با ظرفیت 1000 صندلی، هنوز به سیستم دیجیتال مجهز نیست. ضمن اینکه در مدیریت اکران به فیلمهای به روز سینما توجهی ندارد.

از بین اندک سالنهای سینمایی خوزستان تنها سالن سینمای اکسین و ساحل اهواز و سینما نخل در خرمشهر فیلم «شیار 143» را اکران میکنند.

مهیار نواصر نماینده فروش فیلم «شیار 143» در استان خوزستان در گفتوگویی با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: تنها سه سالن سینما در استان خوزستان فیلم سینمایی «شیار 143» را اکران میکنند. سینماهای ساحل و اکسین در شهر اهواز همزمان با تهران اکران فیلم را شروع کردند و بزودی سینما نخل خرمشهر، اکران «شیار 143» را شروع میکند.

وی در مورد اکران این فیلم در شهرهای فاقد سینما در استان خوزستان گفت: در شهرهای فاقد سینما یا سینماهایی که از سیستم دیجیتال بیبهرهاند، شیار 143 به صورت عمومی و فوق برنامه در آمفی تئاترهای شهر، ادارات و دانشگاهها نمایش داده میشود. اندیمشک، آبادان، دزفول از جمله شهرهای فاقد سینما هستند که بزودی و با هماهنگی استانداری و فرمانداریها اکران این فیلم در آنها شروع میشود.

نماینده فروش فیلم «شیار 143» در مورد استقبال از این فیلم در سینماهای استان خوزستان گفت: استقبال از این فیلم تا به امروز مناسب بوده است. البته در روزهای ابتدایی اکران فیلم، بدلیل اینکه فرصت تبلیغات شهری نبود مردم از حضورش در سالنهای سینماها خبری نداشتند. اما تبلیغات دهان به دهان و تلویزیونی فیلم، باعث شده است که مخاطب برای دیدن فیلم به سینماها بیایند.

انتهایپیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار